کد خبر: 34100 A

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی فولیو/ رقابت آنا برنز و دیانا ایوانز

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی فولیو/ رقابت آنا برنز و دیانا ایوانز

نامزدهای نهایی جایزه ادبی فولیو 2019 اعلام شدند.

ایران آرت: فهرست نهایی جایزه فولیو 2019 اعلام شد و هشت کتاب داستانی و غیرداستانی برای به دست آوردن جایزه 30 هزار پوندی جایزه فولیو سال 2019 با هم به رقابت می‌پردازند.

«آیا می‌توانی تحمل کنی» نوشته اشلی یانگ، «تقاطع» نوشته گای استگ،«ماری آن ساته» نوشته آلیس جالی در میان فهرست نهایی بخش آثار غیرداستانی هستند.

آثار داستانی بیشترین تعداد نامزدهای فهرست اولیه را تشکیل دادند اما فقط سه داستان در فهرست نهایی قرار دارد. «مرد شیرفروش» نوشته آنا برنز،«آدم‌های عادی» نوشته  دیانا ایوانز، و «آنجا آنجا» نوشته تامی اورنج از داستان‌های فهرست نهایی جایزه فولیو 2019 هستند.

علاوه بر این رمان کوتاهِ «غرب» نوشته کاریس دیویس و مجموعه اشعارِ«مقاومت» نوشته ریموند آنتروباس نیز در میان آثار فهرست نهایی هستند.

جایزه ادبی فولیو تنها جایزه ادبی بریتانیا است که در آن شعر، داستان کوتاه، آثار غیرداستانی و رمان در یک گروه برای به دست آوردن جایزه رقابت می‌کنند. آثاری که به زبان انگلیسی در بریتانیا منتشر شده‌اند می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و ملیت نویسنده اهمیتی ندارد.

جایزه فولیو با هدف برتری بر جایزه من بوکر در سال 2014 ایجاد شد. نویسندگانی چون مارگارت آتوود، زادی اسمیت، و جی. ام. کوئتزی از نویسندگانی هستند که در انتخاب نامزدها و برنده با جایزه فولیو همکاری می‌کنند. پیش از این نویسندگانی چون جورج ساندرز، آکیل شارما، و هشام مطر برنده جایزه فولیو شده‌اند.

برنده جایزه فولیو 2019 طی مراسمی در تاریخ بیستم مِی مشخص می‌شود و جایزه 30 هزار پوندی را دریافت می‌کند. پیش از این 20 هزار پوند به عنوان هدیه جایزه فولیو به برنده اهدا می‌شد اما در سال 2019 هدیه مالی جایزه افزایش یافت.

دیانا ایوانز آنا برنز جایزه ادبی فولیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین