کد خبر: 34087 A

دستمزد کمتر کارکنان زن دیزنی دردسرساز شد

دستمزد کمتر کارکنان زن دیزنی دردسرساز شد

پرداخت حقوق کمتر به کارمندان زن موجب شد تا این بار کمپانی دیزنی با شکایت روبه رو شود.

ایران آرت: روز سه‌شنبه یک شرکت وکالت از کمپانی والت دیزنی شکایت کرد و گفت دیزنی به صورت سیستماتیک به کارمندان زن خود پول کمتری پرداخت می‌کند.

به گزارش مهر، شرکت «اندرسون» که در سان‌فرانسیسکو واقع شده می‌خواهد نماینده تمام زنانی باشد که از سال ۲۰۱۵ تا به حال در «والتدیزنی استودیوز» واقع در کالیفرنیا مشغول به کار هستند. بر مبنای این شکایت سیاست‌های سازمانی – از جمله سیاست‌های تعیین‌کننده شرایط استخدام افراد جدید – اثراتی متعصبانه علیه زنان دارند.

در این شکایت همچنین ادعا شده که دیزنی مکانیزمی درونی برای اینکه روشن کند زنان در کاری مشابه درآمدی کمتر یا مساوی همتایان مرد خود دریافت می‌کنند، ندارد.

در این شکایت آمده است: مثل دیگر شرکت‌هایی که بدون شفافیت، تعهد و مسئولیت‌پذیری عمل می‌کنند، رهبری دیزنی هم بیشتر به کارمندان مرد ارزش می‌دهد. روی هم رفته، سیاست‌ها، رویه‌ها و کارکردهای پرداخت غرامت دیزنی صحیح نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با ضرورت تجاری توجیه کرد.

یکی از سخن‌گویان دیزنی این اتهام‌ها را رد کرد و گفت: این شکایت هیچ گونه ارزشی ندارد و ما به شدت از خود مقابل آن دفاع خواهیم کرد.

این شکایت نماینده دو شاکی اصلی یعنی لاروندا راسموسن و کارن مور است. راسموسن ۱۱ سال به عنوان تحلیل‌گر مالی برای دیزنیکار کرده و در سال ۲۰۱۷ مسئله درآمد خود را با بخش منابع انسانی دیزنی مطرح کرد. در آن موقع، درآمد پایه او ۱۰۹۹۵۸ دلار در سال بود.

او متوجه شد ۶ کارمند مردی که همان عنوان شغلی را داشتند از او پول بیشتری می‌گرفتند و شکاف درآمدی آن‌ها چیزی بین ۱۶ تا ۴۰ هزار دلار در سال بود. در ماه نوامبر ۲۰۱۸ او یک افزایش حقوق ۲۵ هزار دلاری دریافت کرد، اما در شکایت آمده که او هنوز هم از همتایان مرد خود درآمد کمتری دارد. همان موقع دو کارمند زن دیگر هم افزایش درآمد داشتند که شکایت می‌گوید این امر نشان‌دهنده این است که دیزنی دارد نسبت به مشکل خود آگاهیبیشتری پیدا می‌کند.

 

دیزنی فیلم دستمزد بازیگران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین