کد خبر: 34086 A

جلوه‌گری تصاویر کتاب‌های ایرانی در نمایشگاه بلونیا

جلوه‌گری تصاویر کتاب‌های ایرانی در نمایشگاه بلونیا

ساکی فوجیتا، تصویرگر ژاپنی گفت: با دیدن تصاویر کتاب‌های ایرانی شگفت‌زده شدم، تصویرگران ایرانی از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده می‌کنند.

ایران آرت: غرفه ایران در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا مورد استقبال ناشران و تصویرگران و نویسندگان سایر کشورها قرار گرفت. اغلب آن‌ها از تصاویر کتاب‌های ایرانی ابراز شگفتی می‌کردند. 

به گزارش ایبنا، ساکی فوجیتا، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان از ژاپن از تصویرگرانی است که  با حضور در غرفه ایران درباره کتاب‌های ایرانی می‌گوید: من ایران را می‌شناختم اما با کتاب‌هایش آشنایی نداشتم اما وقتی در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا کتاب‌های ایرانی را دیدم تصاویر برخی از کتاب‌ها مخصوصا کتاب «تک خال» توجهم را جلب کرد و سبب شد به دیدن سایر کتاب‌ها نیز علاقه‌مند شوم. 

این تصویرگر می‌افزاید: با دیدن تصاویر کتاب‌های ایرانی واقعا شگفت‌زده شدم. تصویرگران ایرانی از رنگ‌های شاد و جذابی استفاده می‌کنند که تا حدی با تصویرگری ژاپن تفاوت دارد مخصوصا در طرح و رنگ‌های مورد استفاده. 

فوجیتا ادامه می‌دهد: مورد دیگر خط ایرانی است که برایم جالب بود و شبیه نقاشی است. من تا به حال چنین خط زیبایی ندیده بودم. من علاقه زیادی به دیدن کتاب‌هایی از ایران دارم که درباره فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی اطلاعات بیشتری به من دهد. 

 

کتاب نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب بلونیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین