کد خبر: 34029 A

راز یک گروه سه نفره موفق / حجت اشرف‌زاده: به سمت عشق حرکت می‌کنیم

راز یک گروه سه نفره موفق / حجت اشرف‌زاده: به سمت عشق حرکت می‌کنیم

حجت اشرف‌زاده از انتشار چند اثر عاشقانه جدید با همکاری امید صباغ‌نو و محمد محتشمی خبر داد.

ایران آرت: حجت اشرف‌زاده در سال ۹۷ سال پرکار و خوبی را پشت سر گذاشت و با انتشار چند قطعه خاص توانست مخاطبانش را بیش از گذشته راضی نگه دارد، تا جایی که در نظرسنجی موسیقایی برنامه پرمخاطب "حالا خورشید" سیما و از میان خوانندگانی چون همایون شجریان، محمد معتمدی، محسن ابراهیم‌زاده، محسن چاوشی، رضا بهرام، آرش و مسیح و پرواز همای با رأی مخاطبان این برنامه به عنوان چهره برتر موسیقی ایران در سال ۹۷ انتخاب شد.

به همین بهانه خبرگزاری مهر گفتگویی با حجت اشرف‌زاده داشته است که در ادامه می‌خوانید؛

آقای اشرف‌زاده ضمن تبریک به جهت موفقیت‌های سال ۹۷ به نظر می‌آید مسیر انتخاب شده توسط شما و گروه اجرایی آثارتان مسیر از قبل تعیین‌شده‌ای بوده که با وجود انتشار چند تک آهنگ معدود، بسیار در حوزه جذب مخاطب موفق بوده‌اید. خودتان فکر می‌کنید کدام مؤلفه‌ها توانسته حجت اشرف‌زاده را در شرایط فعلی قرار دهد؟

طبق برنامه‌ریزی هایی که از همان ابتدا با گروهمان داشتیم، بنای کار را بر این چارچوب طراحی کردیم که در سال ۹۷ استفاده از ادبیات ایرانی که فارغ از تمام ارزشمندی‌های موجود در حوزه‌های تخصصی و دانشگاهی، در زندگی جاری مردم نیز مورد توجه قرار دارد را مورد توجه قرار دهیم. در این راه توجه به غزل یکی از اهداف مهم ما بود که از قبل هم آن را در دستور کار داشتیم اما در سال ۹۷ تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی های لازم فضای کارها را در مسیری قرار دهیم که این موضوعات موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

در همین راستا توجه به مؤلفه‌های جذب حداکثری مخاطب در حالی که هم وارد جریان موسیقی بی‌هدف و بی‌معنا نشود و هم شنونده اثری باشد که ارزش‌های ادبیات و غزل ایرانی در آن عیان باشد، عمده فضای فکری ما را تشکیل می‌داد.

در این راه از همان ابتدا با همراهی جدی امید صباغ‌نو شاعر و غزل‌سرای ارزشمند کشورمان و محمد حشمتی ملودی‌ساز درجه یک که با ادبیات هم بیگانه نبوده و ذوق بسیار زیبایی در عرصه موسیقی دارد، ترکیبی را تشکیل دادیم که بتوانیم در راستای اهدافی که به آن اشاره کردم فضایی کم و بیش متفاوتی را برای مخاطب ایجاد کنیم.

امروز بسیار خوشحالم که این ترکیب سه نفره توانسته به نتایج مثبتی برسد که مخاطبان عزیزمان سال گذشته شنونده تعدادی از این تجربه‌ها بودند و خوشبختانه هم با آن چیزی که ما دریافت کردیم، از آثار اجرا شده استقبال به عمل آوردند.

حرکت در این شیب ملایم در سال ۹۸ هم ادامه پیدا می‌کند یا تصمیم دارید به جهت فرآیند فعلی نظام موسیقایی ایران که خوانندگان و صاحبان آثار را در حالت کم کاری به فراموشی کامل می‌برد، شیب فعالیت‌ها را کمی تندتر کنید؟

گروه ما تعدادی قطعه منتشر نشده هم دارد که همگی این قطعات به تناسب محتوایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده داری حال و هوایی دل‌انگیز و عاشقانه است و دوست داریم این آثار را در سال ۹۸ به سرانجام برسانیم.

من فکر می‌کنم با ترکیب مناسب و درستی که در گروه اجرایی ما متشکل از شاعر، آهنگساز و تنظیم‌کننده شکل گرفته حرکت در یک مسیر خوب شروع شده که قطعاً و یقیناً همدلی در آن موجب شنیده شدن کارها شده است. ما فضای این گروه را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که ترکیب غزلسرایی، ترانه‌سرایی، تنظیم و آهنگسازی یک مجموعه، همدلی‌ای را به وجود آورد که مخاطبان نیز از این ترکیب همدلانه حال خوبی پیدا کنند.

ما فارغ از چارچوب کاری که با هم داریم حتماً در هفته دو یا سه بار همدیگر را ملاقات می‌کنیم و اگر حتی کاری هم نداشته باشیم با هم به سینما یا تئاتر می‌رویم. این یک فرمول جدید نیست و اگر شما مطالعه دوباره‌ای درباره تاریخ موسیقی ایران داشته باشید می‌بینید که بزرگان موسیقی سرزمین ایران هرگاه در یک محیط همدلانه و صمیمی دست به خلق اثر زده‌اند این کار گروهی چگونه بر دل و جان مخاطب نشسته و تبدیل به آثار ماندگاری شده است.

آنچه من در سال ۹۷ برای مخاطبان فهیم و عزیز ایرانی ارائه دادم حرکت در مسیر موسیقی اصیل ایرانی به انضمام برخی طرح و ایده‌هایی بود که دوست داشتم آن را برای تولید آثارم اجرایی کنم و امروز بسیار خوشحالم که این رویکرد توانسته با استقبال مخاطبان مواجه شود.

حجت اشرف زاده موسیقی ایرانی امید صباغ نو محمد محتشمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین