کد خبر: 34000 A

فروش فوق‌العاده یک رمان به‌خاطر تبلیغات خانم بازیگر

فروش فوق‌العاده یک رمان به‌خاطر تبلیغات خانم بازیگر

راز موفقیت نویسنده کتاب اولی چیست که 28 هفته در صدر پرفروش‌ها قرار دارد؟

ایران آرت: کمی پس از انتشار «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز در چهاردهم آگوست سال 2018، ریس ویترسپون، ستاره هالیوودی داستان «دروغ‌های کوچک بزرگ» این کتاب را برای گروه کتابخوانی‌اش انتخاب کرد و به مجله «تایمز» گفت که عاشق همه صفحات این کتاب شده است.

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» شروع خوبی داشت و در ماه سپتامبر موفق شد در جایگاه نهم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرر گرفت. سپس اتفاقی جالب برای داستان، که درباره دختری جوان است که برای بقا تلاش می‌کند، رخ داد. به جای اینکه چند هفته در رده‌های پایین پرفروش‌ها باقی بماند و سپس کم‌کم حذف شود به رده‌های بالاتر آمد و جایگاه خود را در رده اول پرفروش‌ها تثبیت کرد و حالا پس از گذشت 28 هفته از انتشار همچنان در رتبه نخست قرار دارد.

اما چه شد؟ چه اتفاقی رخ داد که یک داستان ادبی کوچک چنین پیشرفتی کرد؟ آن هم در حالی که آثار مهم از نویسندگان معروف وارد این فهرست می‌شوند و خیلی زود کنار می‌روند.

به گزارش ایبنا، آلکسیس وِلبی، مدیر تبلیغاتی ناشر «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» می‌گوید: «انتخاب این کتاب برای گروه کتابخوانی ریس دیگران را از وجود این کتاب آگاه کرد و تبلیغات دهان به دهان موجب ادامه این روند شد. خوانندگان خیلی راحت با معرفی یک کتاب به دیگران می‌توانند موجب پیشرفتش شوند.» حالا «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» 125 هزار بار در وبسایت گودریدز رده‌بندی شده و در آمازون 5 ستاره دارد و 7400 بار مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

ریس ویترسپون

ماه دسامبر هم تبلیغات بهتری برای کتاب شد و شرکت فاکس تصمیم گرفت با هماری کمپانی ریس ویترسپون اقتباس سینمایی را از این کتاب تولید کند.

خود نویسنده معتقد است کتابش درباره احساس تنهایی است: «من در زندگی همیشه تنها بوده‌ام اما از وقتی که خوانندگان بی‌نظیرم این کتاب را برای خواندن انتخاب کردند دیگر احساس تنهایی نکردم.»

باید منتظر ماند و دید که «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دِلیا اُوِنز کِی از فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز کنار می‌رود.

 

نیویورک تایمز ریس ویترسپون دلیا اونز جایی که خرچنگ ها آواز میخوانند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین