کد خبر: 33992 A

ببینید: معماری خاص خانه‌های مکعبی در هلند

ببینید: معماری خاص خانه‌های مکعبی در هلند

سه نمونه از خانه‌های مکعبی اولین بار در سال 1974 بنا و تعداد باقی‌مانده تا سال 1984 تکمیل و افتتاح شدند.

ایران آرت: خانه‌‌های مکعبی در کشور هلند، یکی از شگفت‌انگیزترین سازه‌های معماری در دنیا است. خانه‌های یک بخش از شهر رتردام این کشور به شکل مکعب‌های معلقی هستند که نمونه آن هیچ جای دیگری دیده نمی‌شود.

بسیاری از نشریات و مراکزی که نشانه ها و نمونه های غیر عادی را بررسی و برترین های دنیا را انتخاب می کنند، این خانه ها را در رتبه اول عجیب ترین معماری‌های جهان معرفی کرده‎اند.

۳۸ خانه مکعبی را در سال ۱۹۸۴،"پیت بلوم" معمار معروف طراحی کرده است. هر آپارتمان 100 متر مربع مساحت دارد، و یک چهارم فضای خانه به دلیل نوع معماری مکعبی بدون استفاده مانده است.

cube-houses-from-the-netherlands-1

به گزارش مجله دلتا، طراحی خانه های مکعبی نشان دهنده دهکده‎ای در داخل یک شهر است که هر یک از این خانه ها نشانه یک درخت، و تمام خانه ها با هم یک جنگل زیبا را به نمایش می‎گذارند.

خانه های مکعبی  با زاویه 54 درجه ساخته شده و در میانه شهر رتردام مانند یک دهکده کوچک قرار گرفته‌اند.

cube-houses-from-the-netherlands-11

سه نمونه از این خانه ها اولین بار در سال 1974 بنا و تعداد باقی‌مانده تا سال 1984 تکمیل و افتتاح شد. در طرح اولیه قرار بود 55 خانه ساخته شود اما تعداد آن‌ها به سی و هشت خانه رسید. این خانه ها به یکی از جاذبه های دیدنی شهر روتردام هلند تبدیل شده اند و بازدید کنندگان بسیاری را به سوی خود می کشاند.

cube-houses-from-the-netherlands-12

معماری خانه های مکعبی شامل سه طبقه است. طبقات پایینی و طبقات بالایی به شکل مثلث هستند. از طبقه پایین برای اتاق نشیمن، طبقه وسط برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی و طبقه بالا نیز برای اتاق خواب اضافه و یا اتاق نشیمن اضافه استفاده می‌شود.

cube-houses-from-the-netherlands-13

cube-houses-from-the-netherlands-5

cube-houses-from-the-netherlands-6

 

معماری طراحی معماری مدرن خانه مکعبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین