کد خبر: 33930 A

نقشی که دی‌کاپریو، برد پیت و ساندراک بولاک ردش کرد

نقشی که دی‌کاپریو، برد پیت و ساندراک بولاک ردش کرد

برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو در ابتدا نقش "نئو" را پذیرفته بودند اما به علت خستگی ناشی از پروژه‌های قبلی از بازی در فیلم کناره‌گیری کردند.

ایران آرت: فیلم "ماتریکس" در آستانه‌ی بیستمین سالگرد اکران است و "لورنزو دی بوناونتورا" تهیه‌کننده‌ی فیلم به همین مناسبت در مصاحبه با "رپ" برخی اسامی مورد نظر استودیوی برادران وارنر برای نقش "نئو" را فاش کرده است. استودیو با اعتماد به برادران واچوفسکی ریسک بزرگی می‌کرد، چرا که فیلم قبلی آنان یک تریلر جنایی ۶ میلیون دلاری (Bound) بود. بنابراین استودیو سعی داشت با دعوت از بازیگران تراز اول هالیوود فروش فیلم را تضمین کند. در نتیجه آن‌ها فهرستی تهیه کرده بودند که شامل "ساندرا بولاک" هم می‌شد.

به گزارش سی نما، دی بوناونتورا می‌گوید: "سراغ افراد بسیاری رفتیم که نامشان را به خاطر نمی‌آورم. سرگردان شده بودیم. به سراغ "سندی بولاک" رفتیم و گفتیم "نقش نئو را به یک دختر تغییر می‌دهیم." [تهیه‌کننده‌ی فیلم] "جوئل سیلور" و من در فیلم "مرد خرابکار" (Demolition Man) با سندی همکاری کرده بودیم و او یکی از دوستان خوب ما بود و هنوز هم هست. ماجرا خیلی ساده بود. فیلمنامه را برایش ارسال کردیم تا ببینیم علاقه‌ای به آن نشان می‌دهد یا نه. و اگر علاقه‌مند بود تغییرات را به وجود آوریم. در آن زمان برای او جذابیت نداشت بنابراین به جایی نرسیدیم."

"برد پیت" یکی از اولین بازیگران سرشناسی بود که در ابتدا بازی در نقش "نئو" را پذیرفت، اما سرانجام تصمیم گرفت پس از فیلمبرداری درام جنگی "هفت سال در تبت" (Seven Years in Tibet) به کارگردانی "ژان ژاک آنو" استراحت کند. دی بوناونتورا در ادامه می‌گوید: "سپس به سراغ "لئوناردو دی‌کاپریو" رفتیم. قبول کرد، طی چند جلسه با او دیدار کردیم اما بعد از آن گفت: "می‌دانید، بهتر است بلافاصله پس از "تایتانیک" در فیلمی که پر از جلوه‌های ویژه است بازی نکنم." و انصراف داد. بعد از آن "ویل اسمیت" به پروژه پیوست و از آن جدا شد."

اسمیت اوایل سال جاری میلادی فاش کرده بود پس از آنکه واچوفسکی‌ها ایده‌ی فیلمی را با او در میان گذاشته‌ بودند که نمی‌توانسته آن را درک کند به بازی در "ماتریکس" پاسخ منفی داده است. فیلمسازان داستان فیلم و یا حتی شخصیت اصلی را برای اسمیت شرح نمی‌دهند و بیشتر بر جلوه‌های ویژه‌اش تأکید می‌کنند، به خصوص حرکت دوربین به صورت ۳۶۰ درجه در اطراف کاراکترها در حالی که روی هوا معلق‌اند. اسمیت به جای این فیلم ترجیح داد در "غرب وحشی وحشی" (Wild Wild West) بازی کند.

بولاک در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه با شبکه‌ی NBC گفت در مقطعی بازی در نقش "ترینیتی" را بررسی می‌کرده است. این نقش در نهایت به "کری-آن ماس" رسید که به گفته‌ی بولاک تأثیر زیادی بر فروش "ماتریکس" داشت. بولاک پس از رد کردن پیشنهاد بازی در "ماتریکس" کمدی "دختر شایسته اخلاق" (Miss Congeniality) را که ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت برای استودیوی برادران وارنر بازی کرد.

هالیوود ساندرا بولاک ماتریکس لورنزو دی بوناونتورا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین