کد خبر: 33927 A

کارگردانی که نقش اول فیلم‌هایش را به بازیگران سفیدپوست نمی‌دهد

کارگردانی که نقش اول فیلم‌هایش را به بازیگران سفیدپوست نمی‌دهد

جردن پیل اعلام کرد: انتظار نداشته باشید برای فیلم‌هایم از بازیگر نقش اصلی مرد سفیدپوست استفاده کنم.

ایران آرت: جوردن پیل موفقیت چشمگیر "برو بیرون" (Get Out) در سال ۲۰۱۷ را امسال با فیلم ترسناک دیگری به نام "ما" (Us) تکرار کرده و باز هم به پیشروی در این ژانر ادامه داد. با در نظر گرفتن فروش فوق‌العاده‌ی ۷۰.۲ میلیون دلاری "ما" در افتتاحیه، پیل نامش را به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلمسازان هالیوود به ثبت می‌رساند. اما او اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که اکنون پس از رسیدن به شهرت علاقه‌ای به رعایت استانداردهای صنعت فیلمسازی ندارد.

به گزارش سی نما، پیل در مصاحبه با "هالیوود ریپورتر" از فیلم "ما" و تأثیر موفقیتی که با آن کسب کرده می‌گوید. او با همین دو فیلم بلند ژانر وحشت را متحول کرده، بنابراین می‌خواهد به همین روند ادامه دهد. فیلمساز می‌گوید علی‌رغم موفقیت "برو بیرون" به هنگام نگارش فیلمنامه‌ی "ما" دائماً خودش و انتخاب بعدی‌اش را زیر سؤال می‌برده است: "هر دو هفته یکبار از خودم می‌پرسیدم، "داری چه غلطی می‌کنی؟ داری فیلمنامه‌ای می‌نویسی که قهرمانش یک مرد سیاهپوست است و قربانی می‌شود و همه‌ی سفیدپوستانش افرادی شرورند و در ضمن سعی می‌کنم مخاطب لذت ببرد." اما اگر کاری کنی که این لذت…"

از اینجا به بعدش را همه می‌دانیم. "برو بیرون" به فیلمی بسیار پرفروش در گیشه تبدیل شد، پیل پیشنهادات زیادی از استودیوهای بزرگ دریافت کرد تا دنباله‌ی فیلمش را بسازد و به همین علت فیلمساز می‌گوید از قدرتی که به دست آورده راضی است: "احساس خوشایندی است وقتی برای مثال به استودیوی یونیورسال می‌گویم: "می‌خواهم یک فیلم ۲۰ میلیون دلاری ترسناک در مورد یک خانواده‌ی سیاهپوست بسازم." و آن‌ها موافقت می‌کنند."

اما انتظار نداشته باشید که پیل برای بلاک‌باستر بعدی‌ خود بازیگر مرد سفیدپوستی را انتخاب کند. او ایده‌های دیگری در سر دارد:‌ "فکر نمی‌کنم روزی برای نقش اصلی فیلمم بازیگر مرد سفیدپوستی انتخاب کنم. اینگونه نیست که از مردان سفید بیزار باشیم، مسئله این است که چنین فیلم‌هایی را زیاد دیده‌ام." او در ادامه می‌گوید: "یکی از بهترین بخش‌های ماجرا همین است… رنسانسی روی داده و ثابت کرده است که افسانه‌ها [و استانداردهای] صنعت فیلمسازی دروغ بوده‌اند."

هنوز معلوم نیست پیل برای تولید فیلم بعدی خود چه زمانی دست به کار می‌شود. او پروژه‌های بسیاری در حال تولید دارد و استودیوی فیلمسازی‌اش آثار سینمایی و تلویزیونی زیادی را کلید زده است که شامل بازسازی سریال کلاسیک "منطقه‌ی گرگ و میش" (The Twilight Zone) می‌شود که برای نمایش در تاریخ ۱ آپریل در نظر گرفته شده است.

 

هالیوود جردن پیل فیلم ما بازیگر سینما بازیگر سفیدپوست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین