کد خبر: 33910 A

توضیح جرج آر آر مارتین درباره پایان‌بندی "بازی تاج و تخت"

توضیح جرج آر آر مارتین درباره پایان‌بندی "بازی تاج و تخت"

جرج آر آر مارتین اخیراً اعلام کرده است که تغییراتی صورت داده تا خوانندگان کتاب "نغمه یخ و آتش" را همچنان در تعلیق نگه دارد، حتی اگر فصل پایانی "بازی تاج و تخت" را ببینند.

ایران آرت: پخش فصل پایانی سریال "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) که از کتاب‌های فانتزی "نغمه‌ی یخ و آتش" نوشته‌ی "جورج آر.آر. مارتین" اقتباس شده به زودی از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود. هرچند چند فصل اول این سریال براساس این رمان‌ها تولید شد، اما هنوز کار نگارش دو جلد آخر کتاب به پایان نرسیده و به همین علت معلوم نیست که داستان سریال چه سرانجامی پیدا خواهد کرد.

به گزارش سی نما، برخی هواداران نگران این مسئله‌اند که اپیزودهای پایانی سریال پایان کتاب را برایشان فاش کند اما مارتین اخیراً اعلام کرده است که تغییراتی صورت داده تا خوانندگان کتاب را همچنان در تعلیق نگه دارد، حتی اگر فصل پایانی را ببینند.

مارتین در مصاحبه با مجله‌ی "رولینگ استون" می‌گوید: "روند نگارش کتاب‌ها بسیار کند پیش می‌رود. بخش‌های زیادی از پایان ماجرا را چیزهایی تشکیل می‌دهد که پنج یا شش سال پیش برای خوانندگان بازگو کرده‌ام. اما تغییراتی هم به وجود آمده و چیزهای زیادی به آن اضافه شده است."

مارتین بدون تردید برای به پایان رساندن مجموعه کتاب‌ها فرصت زیادی داشته چرا که جلد پنجم تحت عنوان "رقصی با اژدهایان" (A Dance of Dragons) در سال ۲۰۱۱ و یک ماه پس از پایان فصل اول "بازی تاج‌وتخت" به بازار عرضه شد. او از آن زمان تاکنون جلد دیگری از کتاب منتشر نساخته هرچند بخش‌هایی از کتاب "بادهای زمستانی" (The Winds of Winter) را در این سال‌ها رونمایی کرده است.

نویسندگان سریال نیز برای خلق پایانی راضی کننده با چالش‌هایی مواجه بوده‌اند. "دیوید بنیاف" در مصاحبه با مجله‌ی "اینترتینمنت ویکلی" در مورد روایت قصه می‌گوید: "اگر ۱۰ سال را صرف کار بر روی یک سریال کنید، بهتر است عاشق همکاران خود باشید، چرا که قرار است زمان‌های زیادی را در کنار آنان و به دور از دوستان و خویشان خود سپری کنید. وقت گذاشتن برای سریالی که تمام دنیا آن را دنبال می‌کنند به شدت لذت‌بخش است. شخصیت‌های زیادی در اختیار شما گذاشته می‌شود و ایده‌هایی در موردشان به ذهنتان خطور می‌کند، و چند ماه بعد تعدادی بازیگر نوشته‌های شما را به زبان می‌آورند. این موهبتی است که برای همه اتفاق نمی‌افتد."

"نیکلای کاستر-والدو" که در نقش "جیمی لنیستر" را بازی کرده از تصمیم نویسندگان برای پایان سریال حمایت کرده است. او می‌گوید: "دی.بی وایس و دیوید بنیاف به داشته‌هایشان اتکا کردند و گفتند "این داستانی است که ما می‌خواهیم روایت کنیم، و تمایلی برای طولانی‌تر کردنش نداریم." زیرا تردیدی ندارم که شبکه‌ی HBO خیلی دوست داشت سریال چند سال دیگر ادامه پیدا کند. برایش مخاطب وجود دارد. اما به نظر من تمام کسانی که سریال را می‌بینند خوشحال خواهند شد که داستان به پایان می‌رسد… قرار بر این بود که داستانی در قالب ۸۳ اپیزود روایت شود که روایت شد."

پخش فصل پایانی "بازی تاج‌وتخت" در قالب شش اپیزود دست کم شصت دقیقه‌ای از ۲۵ فروردین آغاز می‌شود.

 

جرج آر آر مارتین بازی تاج و تخت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین