کد خبر: 33796 A

بسته‌های پیشنهادی ایران‌آرت برای نوروز؛ بسته‌ی دوم: سینمای ایران/ تا 1400 با حسن روحانی یا با محمدرضا گلزار؟

بسته‌های پیشنهادی ایران‌آرت برای نوروز؛ بسته‌ی دوم: سینمای ایران/ تا 1400 با حسن روحانی یا با محمدرضا گلزار؟

ببخشید دستمان بسته است که پیشنهاد تماشای مبسوطی برایتان داشته باشیم برای فیلم های اکران نوروزی، با این حال...

ایران‌آرت: راستش را بخواهید قرار گذاشتیم در این گزارش از ایران آرت صرفا پای اکران عمومی فیلم ها در سینما را وسط بکشیم و الا اگر قرار بود به شما بگوییم روی کدام یک از فیلم های نمایش شبکه خانگی می توانید حساب باز کنید از «خوک» یا «بدون تاریخ، بدون امضا» که اتفاقا هر دو به تازگی به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کرده اند نام می بردیم، اما اینجا خواستیم به طور خلاصه درباره برخی فیلم های اکران نوروزی حرف بزنیم.

 

غلامرضا تختی

غلامرضا تختی

غلامرضا تختی، فیلمی زندگی نامه ای و ورزشی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان و محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم در نخستین روز از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و مورد توجه قرار گرفت.

این فیلم شامل سه فاز از زندگی غلامرضا تختی است و به مقطع کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و مبارزات مسابقات کشتی و فوت پرسروصدای او می‌پردازد.

 فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده بود که در ۱۰ بخش کاندید کسب سیمرغ بلورین شده بود که موفق شد در دو بخش بهترین فیلم برداری و بهترین طراحی صحنه سیمرغ بلورین را از آن خود کند.

ماهور الوند، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، بهنوش طباطبایی، فرهاد آئیش و حمیدرضا آذرنگ در این اثر بازی کرده اند و همچنین محسن تختی نقش غلامرضا تختی را برعهده دارد.

اگر می خواهید یک فیلم پرتره با تدوین درست و دقیق ببینید، تختی را از دست ندهید.

 

متری شش و نیم

متری شش و نیم

متری شش و نیم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان محصول سال ۱۳۹۷ است و به عنوان دومین فیلم بلند سعید روستایی شناخته می‌شود.

در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران شد. به همین دلیل یکی از مهم ترین فیلم های پیشنهادی برای تماشا در نوروز می تواند باشد هر چند اگر زیادی برای این ایام تلخ به نظر برسد.

این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است. داستان متری شش و نیم داستان جست و جوی پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پیدا کردن فروشنده بزرگ شیشه در پایتخت است. 

فیلم در ۱۱ بخش کاندید شد. در نهایت در ۳ بخش بهترین تدوین بهترین صدابرداری و بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران برنده سیرغ بلورین شد.

 

 

درخونگاه

درخونگاه

درخونگاه فیلمی به کارگردانی سیاوش اسعدی، نویسندگی نیما نادری و سیاوش اسعدی و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم در سال ۱۳۹۷ در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است. فیلم در ۳ بخش نامزد دریافت جایزه شد ولی موفق به دریافت هیچ کدام از جوایز نشد. روی بازی متفاوت امین حیایی در این فیلم می توانید حساب کنید.

 

رحمان ۱۴۰۰

رحمان 1400

رحمان ۱۴۰۰ فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است و در ابتدا خزه نام داشت. فیلمبرداری این فیلم از اوایل مرداد ۱۳۹۷ شروع شد و در مهر ماه ۱۳۹۷ به پایان رسید.

این فیلم قرار بود در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد که از حضور در جشنواره قبل اعلام نتایج انصراف داد. 

ترکیب مهران مدیری و رضا گلزار روی کاغذ هم جذاب است. نمی دانیم فیلم چه طور از آب درآمده اما اگر شما هم مثل ما کنجکاوید تا نتیجه این همکاری را ببینید می توانید این فیلم را در فهرست تماشای نوروزی تان بگذارید. مثلا این را هم نمی دانیم که نام فیلم اشاره ای طنازانه به شعار «با روحانی تا 1400» دارد یا نه؟

محمدرضا گلزار درخونگاه رحمان 1400 فیلم غلامرضا تختی متری شیش و نیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین