کد خبر: 33740 A

گالری خاک و زیرزمین دستان در آرت دوبی / هنر معاصر ایران در جمع ۴۰ کشور جهان

گالری خاک و زیرزمین دستان در آرت دوبی / هنر معاصر ایران در جمع ۴۰ کشور جهان

آرت دوبی ۲۰۱۹ ساعتی پیش به طور رسمی آغاز به کار کرد و با حضور دو گالری خاک و زیرزمین دستان آثاری از هنرمندان معاصر ایران در این رویداد مهم هنری خاورمیانه به نمایش درآمد.

ایران آرت: آرت دوبی ۲۰۱۹ از امروز میزبان بیش از ۹۰ گالری از ۴۰ کشور جهان است که به ۴ بخش معاصر، مدرن، رزیدنت و همچنین نسخه اولیه Bawwaba تقسیم شده است. این ساختار جدید برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی بیشتر و مشارکت عمیق‌تر با هنرمندان و گالری‌ها را ایجاد می‌کند.

در بخش Bawwaba تعداد ۱۰ هنرمند از کشورهای فیلیپین، پاکستان، فرانسه، کویت، کنیا، ترکیه، برزیل و... حضور دارند و در بخش رزیدنت ۱۳ هنرمند مشارکت دارند. در بخش هنر مدرن ۱۱ گالری حضور دارند و بخش هنر معاصر با ۵۹ گالری دارای بیشترین مشارکت در  آرت دوبی ۲۰۱۹ است.

از ایران نیز گالری‌های خاک و زیرزمین دستان در این رویداد بین‌المللی شرکت دارند. "زورخانه"  نام پروژه‌ای از گالری دستان است که توسط سام سمیعی کیوریت شده و آثار تعدادی از هنرمندان ایرانی در آن به نمایش درمی‌آید. نرمین فرخی، محمدحسین غلام‌زاده، سپند دانش، فرخ مهدوی، برادران قاسمی، مقداد لرپور و سام سمیعی هنرمندان شرکت‌کننده در این پروژه هستند.

گالری خاک نیز با مجسمه‌های بیتا فیاضی و نقاشی‌های نرگس هاشمی در بخش هنر معاصر  آرت دوبی ۲۰۱۹ حاضر است.

آرت دوبی ۲۰۱۹ از ۲۰ تا ۲۳ مارس (۲۹ اسفند ۱۳۹۷ تا ۳ فروردین ۱۳۹۸) در منطقه جمیرا شهر دوبی میزبان هنردوستان است.

 

 

گالری زیرزمین دستان گالری خاک آرت دوبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین