کد خبر: 33558 A

محمدعلی کشاورز پیام روز تئاتر را صادر کرد / عکس

محمدعلی کشاورز پیام روز تئاتر را صادر کرد / عکس

در حالی که دو هفته تا رسیدن روز جهانی تئاتر باقی مانده و پیام جهانی آن هم یک ماهی است که منتشر شده، سرانجام پیام روز ملی هنرهای نمایشی در ایران توسط محمد علی کشاورز صادر شد.

ایران آرت: طبق آنچه مرکز هنرهای نمایشی اعلام کرده است؛ با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در منزل محمدعلی کشاورز، این هنرمند پیام روز ملی هنرهای نمایشی را صادر و امضاء کرد.

عصر روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی به دیدار محمدعلی کشاورز رفت و در این دیدار کشاورز پیام خود به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی را امضاء کرد.

در این ملاقات پوستر روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۹۸  نیز توسط این هنرمند شناخته شده تئاتر و سینمای ایران رونمایی شد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی جویای احوال محمدعلی کشاورز شد و گفت: هرچقدر زمان می‌گذرد ما بیشتر متوجه می‌شویم که چقدر به حضور، انرژی، لبخند و توصیه‌های شما نیازمند هستیم. چقدر نسل شما بزرگواران به هنرهای نمایشی ما غنا و هویت بخشیده است و این بنا مدیون ستون‌های محمکی است که شما پی‌ریزی کردید.

کرمی به ثبت روز ملی هنرهای نمایشی از سال ۹۶ در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و افزود: همانطور که اطلاع دارید هفتم فروردین با ۲۷ مارس برابر است و از سال ۱۹۶۱ در تقویم میلادی به عنوان روز جهانی تئاتر شناخته می‌شود. چند سالی است که تلاش شده این روز با مولفه‌های ملی و ایرانی پاس داشته شود. افتخار ماست که پیام روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۱۳۹۸ از سوی شما برای خانواده تئاتر صادر شده است و امیدوارم نوروز ۹۸ آغازی برای اتفاقات خوب در عرصه تئاتر باشد.

در این ملاقات محمدعلی کشاورز نیز با ابراز خرسندی از ثبت روز ملی هنرهای نمایشی گفت: باید اینگونه اتفاق‌ها را به فال نیک گرفت‌ تا تئاتر به مردم بیشتر نزدیک شود. امروز تئاتر در سراسر ایران باید با نگاه شکوفای جوانان، بالنده و پویا شود.

او در همین رابطه افزود: اولین توصیه من به بچه‌هایی که به خانواده تئاتر می‌پیوندند نجابت داشتن است، مسئله دوم مطالعه درست و خوب ادبیات این مملکت است. نکته دیگر این است که باید جای جای مملکت‌شان را ببینند و بشناسند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند.

57846564

بازیگر نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» ادامه داد: ما نباید صرفاً به کسانی که پیش از این بوده‌اند بسنده کنیم، باید جوانان دست به قلم را دید و از آن‌ها خواست که از مسائل مختلف انسانی سخن بگویند. بچه‌های جوانی که تئاتر کار می‌کنند به هنر این مملکت بدهکارند و باید نویسندگانی خوب، بازیگرانی خوب، کارگردانانی خوب و طراحانی خوب باشند چون منبعی غنی از ادبیات در دسترس‌شان است که می‌توانند به مدد آن، مردم را به سالن‌های تئاتر بکشانند. مطمئن باشند اگر این گونه تلاش و کوشش کنند دولت هم به آن‌ها کمک خواهد کرد.

در این ملاقات که به بهانه امضای پیام روز ملی هنرهای نمایشی و رونمایی از پوستر این رویداد اتفاق افتاد، حمید نیلی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز شهرام کرمی را همراهی کرد. 

تئاتر محمدعلی کشاورز شهرام کرمی مرکز هنرهای نمایشی روز تئاتر روز ملی تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین