کد خبر: 33533 A

خواننده آریان به یک گروه جدید می‌اندیشد

خواننده آریان به یک گروه جدید می‌اندیشد

علی پهلوان، خواننده و آهنگساز سابق گروه پاپ آریان می‌گوید: خبری از همکاری‌های جدید با گروه آریان نیست اما فکرهایی در سر دارم.

ایران آرت: علی پهلوان که برای همیشه به استرالیا مهاجرت کرد، خیلی‌ها فکر کردند از دنیای موسیقی دور خواهد شد، اما این‌طور نبود. او حالا عضو انجمن حقوق هنرهای شنیداری و نمایشی استرالیاست و این روزها هم قطعه ناب را در میان فینالیست‌های مسابقه‌ بین‌المللی آهنگسازی آمریکا دارد. شهروند به همین مناسبت با این آهنگساز ایرانی که در دهه ٧٠ گروه آریان را در ایران راه‌اندازی کرد، گفت‌و‌گوی کوتاهی کرده است: "آهنگ ناب را سال‌ها قبل ساختم، اما ملودی آن در قطار به ذهنم رسید."

ایده شعر و آهنگ قطعه ناب چه بود؟

آهنگ ناب را سال‌ها پیش ساخته بودم، ولی هیچ‌وقت نتوانستم شعری باب میلم را روی آن‌ پیاده کنم. حتی به ذهنم رسیده بود که آن را به‌صورت بی‌کلام منتشر کنم. سال‌ها گذشت و تقریبا این ملودی به دست فراموشی سپرده شد تا این‌که ‌سال گذشته درحال جست‌وجوی فایل‌های قدیمی به آن رسیدم. چند روز بعد در قطار به سمت محل کار ناگهان بخشی از ملودی به ذهنم رسید. آن را نوشتم و وقتی از سر کار برگشتم، رفتم در اتاق خودم و تا تمام نشد، بیرون نیامدم و بدین شکل ناب ساخته شد.

شعر، تعدادی از ساده‌ترین لذت‌های دنیا و زیبایی‌های هنر را نام می‌برد و در انتها به مخاطبش می‌گوید همه‌ این زیبایی‌ها تو را به یاد من می‌آورد.

قبول دارید این آهنگ خیلی حال و هوای گروه آریان را دارد؟

زنده‌شدن حال و هوای آریان می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما مهمترین آن این است که علی پهلوان، آهنگساز بسیاری از آهنگ‌های آریان است و سبک کار آریان و علی پهلوان یکی است. استفاده از همخوان و شعر پر از تمثیل نیز بی‌تاثیر نیست.

چطور در این مسابقه شرکت کردید؟

من عضو انجمن حقوق هنرهای شنیداری و نمایشی استرالیا هستم. از آنها ایمیلی دریافت کردم که چنین مسابقه‌ای هست. آهنگم را برایشان فرستادم. در سه مسابقه‌ دیگر هم شرکت کرده‌ام. در یکی از آنها هم به نیمه‌نهایی رسیده‌ام و در انتظار اعلام مرحله‌ بعدی هستم. دو‌ مسابقه‌ دیگر تا اواسط‌ سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

چند ماه قبل از همکاری‌های جدید با گروه آریان گفته بودید.آیا در این زمینه به نتیجه‌ای رسیده‌اید؟

از گروه آریان خبری نیست، ولی فکرهایی در سر دارم.

موسیقی پاپ علی پهلوان گروه آریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین