کد خبر: 33506 A

پایان افسانه مرد صحنه‌ها / بزرگترین نوازنده درامز تاریخ درگذشت

پایان افسانه مرد صحنه‌ها / بزرگترین نوازنده درامز تاریخ درگذشت

هال بلین، نوازنده بزرگ درام که با الویس پریسلی و جان لنون همکاری کرده بود، درگذشت

ایران آرت: هال بلین یکی از پرکارترین نوازندگان درام در 90سالگی در گذشت. او در طول دوران زندگی حرفه‌ای خود در آهنگ‌های پرمخاطب و پرفروش خوانندگان و گروه‌های مطرحی نظیر فرانک سیناترا، الویس پریسلی، گروه بیچ بویز، جان لنون و باربارا استرایسند به‌عنوان نوازنده ساز درام مشارکت داشت. او بیشتر با خوانندگان و گروه‌های فعال در عرصه موسیقی‌های سبک پاپ و راک‌اند رول به‌عنوان درامر به اجرای برنامه می‌پرداخت.

به‌گزارش همشهری به نقل از گاردین، اگرچه او در میان افراد علاقه‌مند به موسیقی چندان نامی آشنا به‌نظر نمی‌رسید، اما هر فردی که دارای یک نوار، یک صفحه یا یک سی دی یا دی وی دی حاوی موسیقی‌های سال‌های قبل از دهه1980 میلادی است به‌احتمال زیاد آهنگی را در دست دارد که هال بلین در آن به‌عنوان نوازنده درام مشارکت داشته است.

به‌گفته خود بلین، او در بیش از 6 هزار ترک موسیقی در طول دوران زندگی حرفه‌ای خود درام نواخته است. گفته می‌شود که او همواره مهری پلاستیکی را نیز با خود همراه داشت که روی آن نوشته بود؛ "هال بلین دوباره در می‌زند" او این مهر را بر صفحه‌ای که از وی در استودیوهای موسیقی ضبط می‌شد، می‌زد.

طبق آمار ارائه شده از سوی هال آف فیم راک‌اند رول، با اطمینان می‌توان گفت که بلین بیش از هر نوازنده درام دیگری در آهنگ‌های پرمخاطب و پرفروش تاریخ موسیقی راک‌اند رول حضور داشته است. 40آهنگی که وی با خوانندگان مشهور اجرا کرده بدل به آهنگ اول در فهرست پر مخاطب‌ترین آهنگ‌های آمریکا شده‌اند. 150آهنگ دیگر که هال بلین در آن حضور داشته در زمان انتشار در میان 10 آهنگ برتر آمریکا قرار داشته‌اند. 8آهنگ از آهنگ‌هایی که هال بلین به‌عنوان درامر در آنها نواخته نیز برنده 8جایزه گرمی شده بودند.

واکنش خواننده گروه بیچ بویز به درگذشت هال بلین

بریان ویلسون، خواننده، ترانه سرای آمریکایی و از مؤسسان گروه بیچ بویز در واکنش به خبر درگذشت هال بلین اورا به‌عنوان بزرگ‌ترین نوازنده ساز درام در همه ادوار توصیف کرد و در اکانت توییتری خود درباره وی نوشت: واقعا هال بلین نوازنده بسیار بزرگ و دوست خیلی خوبی بود. توصیف وی در قالب کلمات نمی‌گنجد. من از هال خیلی چیزها آموختم، او در موفقیت گروه ما نقش مهمی داشت.

جان لنون الویس پریسلی نوازنده درامز هال بلین درام درامر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین