کد خبر: 33397 A

فضایی هیجان‌انگیز برای تماشای کنسرت / سالن روباز کبک طراحی شد

فضایی هیجان‌انگیز برای تماشای کنسرت / سالن روباز کبک طراحی شد

سالن کنسرت روباز Cogeco یک فضای فرهنگی تابستانه با گنجایش 10 هزار نفر است.

ایران آرت: طراحی سالن کنسرت Cogeco نتیجه یک رقابت معماری باز و بدون تبلیغات گسترده بود تا استان کِبِک کانادا، فضایی جهت برگزاری کنسرت‌های تابستانه با گنجایش 10 هزار نفر داشته باشد. طبق درخواست های شهردار کِبِک، شرکت کنندگان می بایست بر اساس اصول طراحی سالن کنسرت فضایی را خلق می کردند که نسبت به اطراف شاخص بوده و بنا به رعایت هزینه ساخت قابل مقایسه با سالن اپرای سیدنی باشد.

به گزارش آرل، طراحی سایت به نحوی از فضای صنعتی به فضای فرهنگی تغییر کاربری داد که رودخانه سنت لارنس را به سنت موریس متصل کرده و دسترسی سالن کنسرت از طریق خط ساحلی را تسهیل نموده است. کیفیت مکان و کاربری آن در دسترسی به پارک Harborfront، خیابان های مرکز شهر، جزیره سنت لارنس و جزیره سنت کویین، به کل مجموعه هویت منطقه ای بخشیده است.

تعداد زیادی از زیرساخت های برنامه ریزی شده (پیاده روها، سواحل، فضاهای عمومی و امکانات فرهنگی) به عنوان یک نقطه اتکای مهم ترین آبراهه شمال آمریکا و رودخانه سنت موریس نوسازی شده و سیرکولاسیون منطقه را بهبود بخشیده اند.

1

سالن کنسرت روباز Cogeco یک فضای فرهنگی تابستانه است. هارمونی پروژه سالن کنسرت و شهر تا حدی است که سالن یک را در قالب بخشی برنامه شهری و فرهنگی به نمایش می گذارد. در واقع مجموعه Cogeco ترکیبی از فضای اوقات فراغت، فضای فرهنگی و محیط زندگی است. به همین منظور شهردار کِبِک تصمیم گرفت تا طراحی مجموعه و حومه سایت را در قالب یک مسابقه معماری برگذار کند. همچنین این مسابقه فرصتی بود تا با ارگان های رسمی شهر کِبِک راه حل های بنیادی را برای تسهیل پروژه در نظر بگیرند و اتحادی غیررسمی بین شهرسازی، شهرداری و گروه های اجرایی صورت گیرد.

3

نقطه عطف پروژه شروع و پایان کار با بودجه ای 34 میلیارد دلاری بود. به منظور دستیابی به این هدف، بخش معماری پروژه یک عنصر ضروری را مطابق با اقلیم های منطقه ای قرار داد: سقف. سقف سالن تنها نقطه پوشاننده فضای نشیمن تماشاگران است که در روزهای بارندگی هم میزبان برگزاری کنسرت های بزرگ باشد.

6

سقف سالن آمفی تئاتر در ارتفاع زیادی نسبت به سطح زمین تعبیه شده و دارای ابعاد 80 در 90 متر می باشد. در نگاه اول ضخامت سقف بسیار نازک به نظر می رسد، اما شیوه اکسترود کردن سطح گسترده با ورق گالوانیزه 7 میلی متری در دو سطح، مقاومت کافی را در هر متر مربع ایجاد می نماید. در انتها رنگ قرمز سقف و صندلی ها هیجان را به چنین فضای فرهنگی تزریق کرده است.

7

8

معماری موسیقی کنسرت سالن کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین