کد خبر: 33340 A

ببینید: عکسی از کهکشان که تبدیل به یک قطعه موسیقی شد!

ببینید: عکسی از کهکشان که تبدیل به یک قطعه موسیقی شد!

ناسا یکی از عکس های هابل را به وسیله یک قطعه موسیقی بی کلام ترجمه کرده است.

ایران آرت: جهان مکان عظیمی مملو از سیارات و معماهای حل نشده است. علاوه بر آن باید سکوت را نیز به ویژگی‌های جهان اضافه کنیم.

به گزارش مهر به نقل از ساینس آلرت، مولکول‌های هوای زمین به ساکنان آن کمک می‌کنند صداها را بشنوند اما در فضای بین ستارگان سکوت عمیقی حکمفرما ست. این درحالی است که ناسا سعی دارد راهی برای ایجاد صوت در این فضا ایجاد کند. به همین منظور ناسا یک تصویر تلسکوپ فضایی هابل را بدون کلام صدا گذاری (Sonification)کرده است. این فرایند در حقیقت استفاده از صوت بدون کلام برای انتقال یا درک اطلاعات است. به عبارت دیگر ناسا تصویر مذکور را به وسیله موسیقی بی کلام ترجمه کرده است.

دوربین شماره ۳ هابل در آگوست ۲۰۱۸ این تصویر را ثبت کرده است و کارمندان ناسا آن را به دلیل وجود کهکشان‌های متعدد پراکنده "صندوقچه گنج کهکشانی" نام گذاری کرده‌اند.

ناسا درباره این تصویر توضیح می‌دهد: چند ستاره نزدیک زمین در جلو زمینه عکس می‌درخشند و از سوی دیگر کهکشان‌های خوشه‌ای عظیم در مرکز تصویر هستند. به این ترتیب ترکیبی ایده آل از هزاران کهکشان به وجود می‌آید که همه آنها به وسیله یک نیروی گرانش در کنار هم نگه داشته شده‌اند.

به‌هرحال این تصویر زیبا اکنون به یک قطعه موسیقی عجیب تبدیل شده است.

به گفته محققانی که صداگذاری بی کلام این تصویر را انجام داده‌اند، اماکن و عناصر تصویر اصوات مختلفی به وجود می‌آورند.

ستارگان و کهکشان‌های متراکم با اصوات کوتاه و واضح نشان داده شده‌اند. از سوی دیگر کهکشان‌های مارپیچ نیز نت‌های صوتی پیچیده‌تر و طولانی‌تری دارند.

ناسا درباره این عکس و صداگذاری آن می‌نویسد: زمان از چپ به راست جریان دارد و فرکانس صوت از پایین به بالا (۳۰ تا هزار هرتز) تغییر می‌کند.


موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین