کد خبر: 33334 A

ساخت سریالی بر اساس ماجرای دراماتیک غار تایلند

ساخت سریالی بر اساس ماجرای دراماتیک غار تایلند

ماجرای عملیات نجات ۱۳ نفر از اعماق زیر زمین که سال گذشته میلادی این کشور را کانون توجه‌ها به یک فاجعه جهانی بالقوه تبدیل کرده بود، به یک مینی‌سریال تبدیل می‌شود.

ایران آرت: با قرارگیری نتفلیکس غول پخش آنلاین دنیا در کنار کمپانی SK Global، مینی سریالی درباره ماجرای واقعی حبس شدن ۱۲ نوجوان و مربی تایلندی در سه کیلومتری زیر زمین ساخته می‌شود.

این خبر را وزارت فرهنگ تایلند روز پنجشنبه ۷ مارچ (۱۶ اسفند) اعلام کرد و توضیح داد کپی‌رایت دائمی ماجرای نجات ۱۲ نوجوان و مربی فوتبالشان از غاری در زیرزمین به کمپانی SK Global فروخته شده است. این کمپانی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد از این ماجرا فیلمی بلند بسازد، اما اکنون با ورود نتفلیکس به این معرکه، پروژه به یک مینی سریال مشترک تبدیل شد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، این حادثه دراماتیک در تابستان سال ۲۰۱۸ به وقوع پیوست. ۱۲ پسر نوجوان به همراه مربی فوتبال خود به دنبال یک ماجراجویی ساده وارد غاری در شمال تایلند می‌شوند که درنتیجه یک بارش سیل‌آسا فاجعه‌ای رخ داده و راه غار مسدود می‌شود. این ماجرا به سرعت به بحرانی جهانی تبدیل شد چرا که با شروع فصل باران‌های تند موسمی زمانی نمانده بود و این افراد اگر در کمتر از چند روز نجات پیدا نمی‌کردند با بالا آمدن سطح آب و ورود سیلاب‌ها به غار برای همیشه در آن مکان مدفون می‌شدند. در نهایت با ورود دولت تایلند به ماجرا و گسیل هزاران سرباز ارتش و همراهی گروه‌های مختلفی از کشورهایی چون آمریکا، چین و استرالیا و انجام یک عملیات نجات گسترده، تمامی ۱۳ نفر از مهلکه جان به در بردند.

این ماجرا اما حتی قبل از پایان یافتن توجه هالیوود را به خود جلب کرد و در روزهای پایانی عملیات نجات حداقل پنج گروه از کمپانی‌هایی چون برادران‌وارنر، یونیورسال، وان‌هویی و پیورفلیکس بحث و مذاکره درباره اقتباس سینمایی از این حادثه را آغاز کردند. در این میان تنها یک پروژه مستقل به نام «غار» به کارگردانی تام والر فیلمساز ایرلندی-تایلندی کار خود را پیش برد که هم اکنون مرحله پست‌پروداکشن خود را از سر می‌گذراند و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در تابستان سال جاری میلادی و همزمان با یک سالگی این حادثه به نمایش درآید.

پروژه مشترک نتفلیکس، برخلاف فیلم «غار» که از زاویه دید نجات‌گران و قهرمانان گمنام این حادثه به موضوع پرداخته است، به طور مستقیم قصه پسرهای نوجوان را از قلب ماجرا روایت می‌کند. به گفته مقامات دولتی تایلند، کمپانی SK Global برای خریداری حقوق مربوط به این ماجرا، به هر کدام از ۱۲ پسربچه و مربی آن‌ها مبلغ ۳ میلیون بت معادل صد هزار دلار آمریکا پرداخت کرده است. این افراد از هرگونه مصاحبه دیگر درباره این ماجرا منع شده‌اند.

 

نتفلیکس سریال مینی سریال غار تایلند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین