کد خبر: 33285 A

آغاز اکران یک وسترن تاریخی / فیلمی که به کلاسیک‌های ماندگار گره خورده

آغاز اکران یک وسترن تاریخی / فیلمی که به کلاسیک‌های ماندگار گره خورده

اکران جدیدترین کار وسترن سینمای جهان (پسربچه) در امریکای شمالی، اروپای غربی و آسیای شرقی آغاز شد.

ایران آرت: از دیروز (جمعه 17 اسفند 1397) اکران جدیدترین کار وسترن سینمای جهان (پسربچه) در امریکای شمالی، اروپای غربی و آسیای شرقی آغاز شد تا ژانری که به برخی کلاسیک‌های ماندگار پیوند خورده، یک بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد. وینسنت دونوفریو، کارگردان 60 ساله این فیلم که متولد شهر نیویورک امریکاست، بیشتر به بازیگری مشهور و به سبب ایفای نقش در فیلم‌ها و مجموعه‌هایی مانند «غلاف تمام فلزی»، «Daredevil»، مجموعه تلویزیونی بسیار معروف «نظم و قانون»، «مردان سیاهپوش» و «دنیای ژوراسیک» مشهور است و پسربچه دومین فیلم بلند او در مقام کارگردان است.

به گزارش روزنامه ایران، او پیش تر«به درون جنگل نرو» محصول 2010 را ساخته بود. با این حال ارکان دراماتیک و نشانه‌های تاریخی فیلم تازه فریو به قدری قوی و آدم‌های آن چنان افسانه‌ای هستند که به زعم منتقدان این فیلم می‌تواند به یکی از کارهای ماندگار ژانر وسترن تبدیل شود و در آینده مورد رجوع و استناد این ژانر قرارگیرد.

یک داستان نیمه واقعی

«پسربچه» داستان نیمه واقعی زندگی دو برادر و خواهر نوجوان در غرب وحشی در اواخر قرن نوزدهم است. براساس سناریویی که اندرو لانهام نوشته و با مهارت دونوفریو تبدیل به فیلمی 100 دقیقه‌ای محصول کمپانی‌های سونی پیکچرز و لایونزگیت واقع شده، بینندگان با کاراکتر مرکزی ریو کاتلر (با بازی جیک شور) روبه‌رو می‌شوند که خواهرش سارا (لیلا جورج) توسط عموی بد نیت آنان و سردسته یک گروه خلافکار به‌نام گرنت کاتلر (کریس پرات) ربوده شده و ریو می‌خواهد سارا را از چنگ این مرد شیطانی درآورد. او به‌رغم تجربه اندک و جثه کوچکش در برخی ایالات جنوب غرب امریکا به حرکت درمی‌آید و در بین راه با پت گارت کلانتر افسانه‌ای غرب وحشی (اتان هاوک) آشنا می‌شود...

کدام الگو؟

ریوکاتلر با دیدن این مردان بزرگ حماسی مقابل این سؤال قرار می‌گیرد که برای رسیدن به هدفش و نجات خواهر مظلومش از دست عموی بیرحم خود باید کدامیک از مردان قدرتمند فوق را الگوی خویش قرار بدهد و راهی پت گارت وار را طی کند یا پیرو بیلی دکید باشد که سال‌ها مأموران پرشمار در تعقیب خویش را ناکام می‌گذاشت و بانک‌ها و کالسکه‌های مسافرتی را خالی می‌کرد و گاهی حتی پول‌های سرقتی خویش را رابین هود وار به فقرا ارزانی می‌داشت.

وامدار وسترن‌های کلاسیک

در متن چنین داستانی خود دونوفریو نقش کلانتر رومرو را بازی می‌کند که دورادور بر عملیات نجات سارا کاتلر و تعقیب بیل دکید توسط پت گارت نظارت می‌کند و آدام بالدوین نیز از جمله بازیگران اصلی این فیلم است که مراحل اولیه تولید آن از آوریل 2017 شروع و فیلمبرداری آن در ماه دسامبر این سال تمام شد و کارهای پس از تولید آن نیز در اواخر بهار 2018 به پایان رسید اما اکران آن تا به‌حال تأخیر افتاده بود. نیویورک تایمز دیروز در بدو اکران «پسربچه» این فیلم را وامدار وسترن‌های کلاسیک و دنباله رو کارهایی توصیف کرد که کوشیده‌اند سنن وسترن را حفظ کنند بدون آنکه در آن تغییرات بنیادین بی‌معنا به قصد سودجویی‌های اقتصادی وسیع صورت دهند.

 

هالیوود فیلم وسترن پسربچه پسر بچه فیلم کلاسیک وینسنت دونوفریو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین