کد خبر: 33221 A

اعتراض یک فعال مدنی با نقاشی / عکس

اعتراض یک فعال مدنی با نقاشی / عکس

هنرمند هنر شهری و فعال مدنی با نام مستعار بلو (blu) به تخریب محل زندگی‌اش با یک نقاشی دیواری واکنش نشان داد.

ایران‌آرت: اخیرا نقاشی دیواری زیبایی در حمایت از معترضان در شهر والنسیا در اعتراض به تخریب محله‌هایشان به واسطه گسترش  بی‌رویه  بندرگاه، خلق شده است. هنرمندی با نام مستعار بلو (blu) با رویکردی  سمبلیک ساخت این بندرگاه را  همانند  اهرام مصر با رنج و مصیبت  توده مردم  به تصویر کشیده. او بیان صریحی از نقش ساختار قدرت در توسعه شهرها و بی‌توجهی به مردمی که در مسیر توسعه حقوق‌شان پایمال می‌شود، دارد.

photo_2019-03-05_20-56-17

 Blu هنرمندی ایتالیایی‌ست که اخیرا در بولونیا زندگی می‌کند. او از سال 1999 درگیر خلق آثاری در  فضاهای هنر  شهری با سبکی شخصی بوده است. آثار او با عنوان "نقاشی با مقیاس حماسی"  شناخته می شود.

بلو ترجیح می‌دهد آثارش در فضاهای صنعتی و شهری اجرا شود. همچون بسیاری از هنرمندان هنر گرافیتی او کارش را با رنگ اسپری شروع کرد، سپس کار با غلتک و دسته غلتک بلند تلسکوپی را تجربه کرد. در آثار او ظاهری دراماتیک، کمیک و تاثیرات هنر بازی‌های کامپیوتری دیده می‌شود.

اوج کار او، انیمیشن صامت هفت دقیقه‌ای است که از ترکیب صدها نقاشی دیواری ساخته شده است. ویدیو خارق‌العاده‌ای با نام muto که میلیون‌ها نفر آن را دیده‌اند.

زیبایی شناسی blu ناشی از فلسفه‌ای باز است. کارهای جالب او بر مبنای حقیقتی است که در برابر رویدادهای سیاسی و منازعات اجتماعی در عصر مدرن  شکل گرفته است.

برای دیدن آثار این هنرمند می‌توانید به سایت  https://www.blublu.org/ مراجعه کنید.

 

 

بلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین