کد خبر: 33131 A

ببینید: معماری خاص دانشکده هنر و طراحی بارسلونا

ببینید: معماری خاص دانشکده هنر و طراحی بارسلونا

پروژه دانشگاه هنر و طراحی بارسلونا فضایی برای پاسخ‌دهی به نیاز 3 هزار دانشجو خواهد بود.

ایران آرت: معماری دانشکده هنر و ماسانا بخشی از روند تحولی میدان گاردنیا شهر بارسلوناست که در قلب تاریخی شهر واقع شده است. طراحی دانشکده هنر بارسلون با هدف خلق فضایی گسترده، نورگیر، با پلانی باز در 11 هزار متر مربع ارائه شده تا نیازهای داشنجویان هنر به چنین فضایی را تامین کند. ضوابط و استاندارهای معماری دانشکده هنر بر روی نور و سیرکولاسیون آتلیه ها طراحی تاکید داشته و اینکه چگونه آسایش هنرجویان در پلانی باز تامین گردد.

به گزارش آرل، پروژه دانشگاه هنر و طراحی بارسلون فضایی با پاسخ دهی به نیاز 3 هزار دانشجو خواهد بود. اما مورد دیگری که در معماری دانشگاه نقش مهمی ایفا می کند، برقراری ارتباط طراحی نمایآن به کالبد شهر است. دستیابی به ظاهری بی نظیر که هماهنگ با بافت شهری بارسلونا هارمونی داشته باشد، از ضرورت های طراحی نمای دانشکده بود. ساختمان دانشگاه در واکنش به سازه های اطراف، هم از حجم و هم از نما به بخش های تقسیم شده است. 

2

حجم دانشگاه با هدف شخصیت دادن منفرد نیاز به کالبدی مجسمه ای شکل داشته که همزمان از سنگینی فرمی ساده بکاهد و فرمت آن را از قالب یک مکعب ساده خارج کند. چرخش فرم مکعبی ساختمان در ایجاد یک نمای نسبتا دوار شده تاثیر گذاشته و تراس های مختلفی ایجاد کرده است.

3

قطعات سرامیکی نمای ساختمان یادآور رنگ کالبد شهر بارسلون می باشد که به جای آجر، متریالی جدیدتر می باشد. علاوه بر بودن یک بافت ساده و زیبا، سرامیک ها به صورت افقی بر روی نما تعبیه شده اند که هم حریم دانشجویان را حفظ کرده، و هم از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری نموده است. همراه آرل از معماری زیبا دانشگاه لذت ببرید.

4

5

6

بارسلونا معماری طراحی معماری مدرن دانشکده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین