کد خبر: 33075 A

اسپیلبرگ در مقابل نتفلیکس / جای فیلم‌های اینترنتی در اسکار نیست

اسپیلبرگ در مقابل نتفلیکس / جای فیلم‌های اینترنتی در اسکار نیست

استیون اسپیلبرگ که مخالف ورود محتواهای سینمایی نت‌فلیکس به بخش رقابتی اسکار بوده،‌ معتقد است فیلم‌های این ابررسانه اینترنتی واجد حضور در جوایز "اِمی" است، نه اسکار.

ایران آرت: استیون اسپیلبرگ که مخالف ورود محتواهای سینمایی نت‌فلیکس به بخش رقابتی اسکار است در نشست بعدی آکادمی در مقام مدیر بخش کارگردانان اسکار به این موضوع می‌پردازد. وی در مقام رئیس بخش کارگردانان آکادمی اسکار از تغییرات اعمال شده قوانین در اجلاس سالانه حمایت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، اسپیلبرگ همواره نگرانی خود را از تفاوت بین انتشار اینترنتی محتواهای سینمایی با اکران در سالن سینماها ابراز کرده و معتقد است که محتواهای تولید شده توسط نت‌فلیکس نباید در بخش رقابتی اسکار قرار بگیرند. او در حمایت از این مساله کمپینی راه‌اندازی کرده است.

این کارگردان اسطوره‌ای هالیوود معتقد است که فیلم‌های نت‌فلیکس فقط باید واجد شرایط شرکت در بخش رقابتی "اِمی" را داشته باشد نه اسکار. لیکن هنوز مشخص نیست که در جلسه آینده آکادمی بتواند در وضع قوانین در این راستا موفق باشد لیکن در این زمینه اطلاع‌رسانی و تلاش می‌کند.

او در گفتگو با آی‌تی‌وی نیوز گفت: "زمانی که شما به فورمت تلویزیونی رجوع می‌کنید، آن فیلم، فیلم سینمایی تلویزیونی قلمداد می‌شود. شما قطعا اگر آن اثر خوب باشد و حائز شرایط برندگی را داشته باشد نهایتا باید به آن جایزه "اِمی" داد، نه اینکه به اینچنین کاری جایزه اسکار داده شود. من به فیلم‌هایی که تنها ارزیابی‌شان را با اکران در چند سالن معدود سینمایی و کمتر از مدت زمان یک هفته‌ای را کسب کرده‌اند، نامزدی جوایز اسکار را برای آن‌ها مناسب نمی‌دانم."

مساله‌ای که اسپیلبرگ مطرح می‌کند علاوه بر جنبه‌های مثبت فراوانی که دارد، می‌تواند با اعمال تغییرات ویژه قوانین سینمایی، بر فیلم‌های بیرون از نت‌فلیکس اثر بگذارد. به هر حال بسیاری از فیلم‌هایی که مستقل تولید شده‌اند نیز اگر گفته‌های اسپیلبرگ معیار قرار گیرد، زمان زیادی در سالن‌های سینما اکران نشده‌اند و ازین بابت آن‌ها نیز مشمول شرایطی می‌شوند که این کارگردان عنوان می‌کند و از این رو ضربه خواهند خورد.

 

استیون اسپیلبرگ اسکار نتفلیکس جوایز امی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین