کد خبر: 32952 A

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ با زاویه ۱۵ درجه / عکس

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ با زاویه ۱۵ درجه / عکس

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ یک مکعب شیشه‎ای است که روی یکی از گوشه‌هایش تحت زاویه ۱۵ درجه کج شده است.

ایران آرت: ساختمان جالب هنگ‌ کنگ که با زاویه ۱۵ درجه ساخته شده است؛ از سیستم هوشمند سود می‎برد و با طراحی مدرن خود یکی از دیدنی‎های جهان به شمار می‎رود. این ساختمان اداری درجه یک، در قلب منطقه CBD هنگ‌کنگ است که نور خورشید از همه جهت‎ها به داخل آن می‌تابد.

نام این ساختمان کج و دیدنی، فروم (Forum) است که به سفارش سازمان هنگ‌کنگ‎لنَد _مرکز یکی از بانک‌های خصوصی و معروف هنگ‌کنگ_ ساخته شده است.

ساختمان جالب هنگ‌ کنگ 5 طبقه دارد و مساحت آن ۴۵۰۱ مترمربع است و روی یک پارکینگ ماشین و ایستگاه اتوبوس قرارگرفته . ورودی بسیار بزرگ ساختمان از طریق میدانی است که در آن قرار دارد.

2

به گزارش مجله معماری دلتا، برای ساخت حجم مکعبی ساختمان، به جای ساخت مکعبی معمولی، قطعه‎های مثلث‎شکل باریک و بلند را کنار هم قرار داده‎اند تا به حجم مورد نظر دست یابند. استفاده از ستون‌ها و تیر سقف‌های سنگین، موجب استحکام بیشتر این ساختمان شده است.

این ساختمان تماشایی یک مکعب شیشه‎ای است که برای طراحی آن از سنگ‌های گران‌بها و الماس الهام گرفته شده و یکی از گوشه‌های آن تحت زاویه ۱۵ درجه کج شده است. ساختمان جالب هنگ‌ کنگ، بین پارک مجسمه‌های سنگی، فضای سبز و میدان و خیابان، هماهنگی و هارمونی بی‎نظیری ایجاد کرده است.

3

دلیل ایجاد زوایه 15 درجه در ساختمان جالب هنگ‌ کنگ

یکی از مشکلاتی که در اجرای سیستم‌های هوشمند وجود دارد و  تیم معماری با آن مواجه شد؛ این بود که درحالی‌که ساختمان کج می‌شود، کف طبقات باید هم‎سطح باشد؛ به همین دلیل شیب ۱۵ درجه ایجاد شد. این مقدار شیب به سازندگان اجازه می‌داد تا اولین لایه از میله‌های شیشه‌ای را به‎طور دقیق و موازی با وجه‌های مکعب قرار دهند و بعد لایه دوم که اریب است؛ روی خطوط افقی کناره‌های طبقه‌های واقعی بنا قرار بگیرند.

معماری ساختمان معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین