کد خبر: 32940 A

نمایش فیلم‌های هندی در پاکستان ممنوع شد

نمایش فیلم‌های هندی در پاکستان ممنوع شد

همزمان با بالا گرفتن تنش‌های نظامی در شبه‌قاره هند، نمایش تمام فیلم‌های بالیوودی در سینماهای پاکستان ممنوع اعلام شد.

ایران آرت: وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های پاکستان روز سه‌شنبه اعلام کرد علاوه بر تحریم تمام فیلم‌های هندی، پخش هر گونه آگهی با مضمون "ساخت هند" در رسانه‌های پاکستانی (سینما و تلویزیون) ممنوع است. فواد حسین چادوری در صفحه شخصی خود در توییتر از تصمیم اتحادیه سینماداران پاکستان برای تحریم سینمای بالیوود خبر داد؛ پستی که بیش از ۱۵ هزار کاربر آن را پسندیدند.

به گزارش همشهری آنلاین، حدود دو هفته پیش و پس از کشته شدن بیش از ۴۰ سرباز هندی در حمله نیروهای پاکستانی، اتحادیه فعالان سینمای هند تصمیم گرفت فعالیت تمام هنرمندان و بازیگران پاکستانی را در فیلم‌های بالیوودی ممنوع اعلام کند. ضمن اینکه برنامه نمایش دست‌کم چهار فیلم هندی در سینماهای پاکستان به حالت تعلیق درآمد.

پاکستانی‌ها به این اقدام همسایه‌های هندی خود واکنش نشان نداده بودند تا اینکه هواپیماهای ارتش هند به حریم هوایی پاکستان تجاوز کردند و چند نقطه را با موشک زدند. از سوی دیگر، ارتش پاکستان هم به فروند جنگنده هندی را هدف قرار داد و خلبان یکی از جنگنده‌ها را اسیر کرد.

در سال‌های اخیر ترکش تنش‌های سیاسی میان هند و پاکستان بیش و پیش از هر چیز به تنه سینمای این دو کشور خورده است. تازه‌ترین تحریم سینمایی این دو کشور همسایه هم تا پایان تنش‌های نظامی پابرجا خواهد ماند.

 

پاکستان بالیوود سینمای هند فیلم هندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین