کد خبر: 32939 A

فیلمی برای رسوا کردن زشتی‌ها و پلیدی‌ها / سعید سهیلی: نام "ژن خوک" حساسیت‌ برانگیز است

فیلمی برای رسوا کردن زشتی‌ها و پلیدی‌ها / سعید سهیلی: نام "ژن خوک" حساسیت‌ برانگیز است

سعید سهیلی می‌گوید با استفاده از سینما قصد رسوا کردن ژن‌های خوبی را دارد که به نام پدرشان لطمه وارد کرده‌اند.

ایران آرت: سعید سهیلی کارگردان سینما که گفته می‌شود فیلم جدیدش "ژن خوک" نوروز امسال روی پرده می رود، در جدیدترین مصاحبه خود درباره راه نیافتن این فیلم به جشنواره فجر توضیح داده است. او همچنین می گوید با استفاده از سینما قصد رسوا کردن ژن های خوبی را دارد که به نام پدرشان لطمه وارد کرده اند.

سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی "ژن خوک" در پاسخ به خبرنگار صبا درباره دلیل راه نیافتن این فیلم به بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر و ارتباط آن با نتخاب او به عنوان داور بخش "نگاه نو" توضیح داد: "از ابتدا دوست نداشتم فیلمم را به جشنواره برسانم و دلیل آن تجربه سال های گذشته بود که فیلم هایی که در جشنواره داشتم با مشکلاتی مواجه و باعث دردسرم شده بود."

او با اشاره به اینکه حق عوامل فیلم است که دیده شوند، اذعان کرد: "به احترام عوامل، فیلم را به جشنواره دادم و دلیل دیگری که "ژن خوک" را به جشنواره رساندم این بود که اعلام شد کسانی که فیلم هایشان را از جشنواره بیرون بکشند و انصراف بدهند در اکران با مشکل مواجه می شوند پس می خواستم هیچ بهانه ای برای اکران فیلمم دست کسی ندهم."

او ادامه داد: "هیچ فیلمی نبوده که بسازم و برای اسم آن نجنگیده باشم و این شامل فیلم های "شب برهنه"، "گشت ارشاد"، "گشت ۲" و "ژن خوک" می شود. معتقدم فیلم فرزند فیلمساز است و حق دارد که نام فرزندش را خودش انتخاب کند و هیچ دلیلی نمی بینیم که محصولی را بسازم و دیگران برای آن نام انتخاب کنند. نام "ژن خوک" حساسیت برانگیز است ولی کاملا مرتبط با موضوع آن است. زمانی که سراغ نام های حساسیت برانگیز می روید با چالش های مختلفی روبرو می شوید که باید برای آن هم بجنگید که برای اسم این فیلم هم مانند سایر کارهای قبلیم بارها و بارها جنگیدم تا بتوانم آن را حفظ کنم."

او ادامه داد: ""ژن خوک" رسوا کردن پلیدی ها و زشتی هاست. زمانی که در این مملکت عده ای به معنای واقعی ژن خوب هستند و هیچ استفاده ای از نام پدر نمی کنند و با استعداد، توان و پتانسیل خود زندگی می کنند، باید آن عده ای را که از این نام سواستفاده می کنند رسوا کرد و سینما یکی از فضاهایی است که باید این زشتی ها را در آن به نمایش گذاشت."

سهیلی درباره اکران "ژن خوک" در نوروز ۹۸ با توجه به موفقیت فیلم قبلی او "گشت۲" در نوروز ۹۶ که یکی از پرفروش ترین فیلم های آن ایام بوده است،گفت: "من ۱۷ فیلم ساخته ام و غیر از یک فیلمم که "گشت۲" بوده بقیه فیلم هایم در بدترین فصل ها که تماشاگر به سینما نمی رود اکران شده است."

او در پایان تاکید کرد: "انتظار دارم فیلم "ژن خوک" هم با توجه به اینکه فیلمی به شدت اعتراضی، عصیانگر، پرخاشگر و تلخ است در ایام عید اکران شود و با مخاطب ارتباط برقرار کند. معتقدم "ژن خوک" مانند یک پسته است که یک هسته و پوسته دارد؛ پوسته ای شاد و طنز و هسته ای به شدت تلخ. فکر می کنم این فیلم با توجه به قصه اش که برای اولین بار سراغ ژن های برتر رفته، دغدغه مردم است و در اکران نوروز مورد استقبال مخاطبان واقع می شود."

 

جشنواره فیلم فجر سعید سهیلی کارگردان ژن خوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین