کد خبر: 32911 A

"داستان یک بازیگر ناشناس" به روایت سازها

"داستان یک بازیگر ناشناس" به روایت سازها

رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی از برگزاری یک کنسرت ویژه طی اسفندماه سال جاری در تالار وحدت تهران خبر داد.

ایران آرت: آرش گوران رهبرارکستر فیلارمونیک تهران ضمن اعلام خبر برگزاری کنسرت جدید این ارکستر توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته روز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه تازه‌ترین کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت بنده به‌عنوان رهبر و مدیرهنری، مازیار ظهیرالدینی سولیست ویولن و ویولا، پانیذ فریوسفی کنسرت مایستر و پیمان ابوالحسنی به عنوان مدیر اجرایی حضور دارند.

وی درباره جزییات برنامه پیش رو به خبرگزاری مهر گفت: در بخش اول برنامه اثر "داستان یک بازیگر ناشناس" به آهنگسازی آلفرد گاریه ویچ اشنیتکه آهنگساز روسی – آلمانی برای مخاطبان اجرا می‌شود. این اثر یکی از کارهای کمتر اجرا شده "ایت" آهنگساز فقید موسیقی معاصر است که فکر می‌کنم می‌تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.

گوران ادامه داد: در بخش دیگری از برنامه هم "دانلیاد کوچک" اثر گیا کانچلی آهنگساز گرجستانی برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود. این اثر دربرگیرنده آواهایی است که نوازندگان در طول برنامه آن را همراه با ساز اجرا می‌کنند که با اجرای همیشگی آثار موسیقی کلاسیک دارای تفاوت‌هایی است به طوری که تماشاگر در این اجرا با فضایی مواجه می‌شود که برای او در برگیرنده یک فضای کمتر تجربه‌شده است. بخش بعدی برنامه نیز بازهم اختصاص به اجرای اثر دیگری از کانچلی به نام "چیارس کورو" دارد که در این قطعه مازیار ظهیرالدینی به عنوان سولیست ویولن و ویولا حضور دارد.

ارکستر فیلارمونیک تهران که از سال ۸۵ تا کنون با رهبری آرش گوران با عنوان "ارکستر فیلارمونیک ایرانیان" فعالیت می‌کرد، پس از جدایی وی از این ارکستر چندی است با نام ارکستر فیلارمونیک تهران دوباره احیا شده است. به گفته گوران یکی از اهداف این ارکستر کشف حقیقت مفهوم "آنسامبل" و رسیدن به کشف بیان و کیفیت صدادهندگی و میمیک صدا در جریان اجرای موسیقی در ادوار مختلف است.

تازه‌ترین کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری و مدیریت هنری آرش گوران ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

 

تالار وحدت ارکستر فیلارمونیک تهران آرش گوران رهبر ارکستر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین