کد خبر: 32813 A

کارگردان مکزیکی فاتح اسکار 2019 شد

کارگردان مکزیکی فاتح اسکار 2019 شد

کارگردان مکزیکی برای دومین بار در پنج سال گذشته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را گرفت.

ایران آرت: آلفونسو کوارون دوشنبه صبح به وقت ایران در نود و یکمین دوره جوایز اسکار برای فیلم سیاه‌و‌سفید "رُما" (Roma) جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

اسپایک لی برای "کو کلاکس کلان سیاه‌پوست"، پاول پاولیکوفسکی برای "جنگ سرد"، یورگوس لانتیموس برای "سوگلی" و آدام مکی برای "معاون" رقبای او بودند.

داستان فیلم "رما" در مکزیک دهه 1970 روی می‌دهد و قصیده‌ای درباره دوران کودکی خود کوارون است. فیلم بر یک خدمتکار مکزیکی متمرکز است که برای خانواده‌ای از طبقه متوسط در محله رما در مکزیکوسیتی کار می‌کند. این فیلم امسال جایزه شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز را دریافت کرد.

کارگردان 57 ساله هنگام ساخت "رما" نه‌تنها فیلمنامه را از بازیگران فیلمش دور نگه داشت بلکه در اختیار عوامل فنی پروژه نیز قرار نداد تا هر صحنه را بدون آمادگی قبلی کار کنند. "رما" یکی از شش پروژه مورد حمایت شرکت نت‌فلیکس بود که امسال در ونیز به نمایش درآمدند.

کوارون سازنده تریلر فضایی "جاذبه" با بازی ساندرا بولاک و جرج کلونی است که اولین بار در دنیا سال 2013 در جشنواره ونیز به نمایش درآمد. کوران بعداً برای این فیلم برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم شد. او اولین کارگردان مکزیکی است که جایزه اسکار بهترین کارگردان را گرفته است. بعد از کوارون دو فیلمساز هم‌وطن او و دوستان قدیمی‌اش، آلخاندرو گونزالس ایناریتو ("بردمن") و گی‌یرمو دل تورو ("شکل آب") نیز جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان را دریافت کردند.

کوارون تا پیش از این دوره جوایز اسکار، شش نامزدی دیگر نیز در کارنامه داشت: "و مادر تو هم" (2001، نامزد بهترین فیلمنامه غیراقتباسی)، "فرزندان انسان" (2006، نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین) و "جاذبه" (نامزد اسکار بهترین فیلم، بهترین تدوین و بهترین کارگردانی). او در مجموع تاکنون 10 بار نامزد اسکار بوده است.

کوارون در مراسم اسکار امسال پیش از جایزه بهترین کارگردانی جوایز بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم خارجی‌زبان را هم از آن خود کرد.

اسکار 2019 آلفونسو کوارون رما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین