کد خبر: 32772 A

"کاغذ به فرنگ" با حضور ژاله علو و کیوان ساکت ساخته می‌شود

"کاغذ به فرنگ" با حضور ژاله علو و کیوان ساکت ساخته می‌شود

یکی از تولیدکنندگان سریال صوتی "کاغذ به فرنگ" با اشاره به برخی جزییات این پروژه از حضور کیوان ساکت به‌عنوان آهنگساز و تعدادی از هنرمندان مطرح عرصه گویندگی خبر داد.

ایران آرت: ژوبین دارابیان گوینده و یکی از تهیه‌کنندگان پروژه "کاغذ به فرنگ" که قرار است در قالب یک سریال صوتی به مخاطبان ارائه شود در گفتگو با مهر توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام داده بودیم از چندی پیش ضبط سریال صوتی به نام "کاغذ به فرنگ" را آغاز کردیم که خوشبختانه این مجموعه آخرین مراحل ضبط خود را پشت سر می‌گذارد. این سریال صوتی شصت قسمتی به نویسندگی و صداپیشگی مرآت بهنام و با همکاری بزرگانی چون بانو ژاله علو، بانو نسیم رفیعی، خلیل هدایتی، امیرجوشقانی، بنده و تعدادی از ستارگان سینما و رادیو و تلویزیون در حال تهیه است.

وی ادامه داد: داستان این سریال صوتی که در بازه زمانی ۱۳۱۲ تا ۱۳۳۲ در ظهران قدیم و کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد یک درام عاشقانه ی سیاسی – اجتماعی درباره زندگی دختری به نام گلپر معین التجار است که در طول روند طراحی شده داستانی وارد فضایی می‌شود که می‌تواند برای مخاطبان بسیار جذاب است. به همین جهت و با توجه به اهمیتی که موسیقی این کار برای ما داشت تصمیم گرفتیم از آهنگسازی دعوت کنیم تا شناخت کاملی از آنچه برای محتوا مد نظرداریم، داشته باشید به همین جهت از استاد کیوان ساکت دعوت شد تا در این مجموعه حضور پیدا کند و امروز بسیار خوشحالم که اعلام کنم آنچه تاکنون برای موسیقی در نظر داشته ایم به درستی انجام شده که امیدوارم تا انتهای کار با همین روند کارها را ادامه دهیم.

کیوان ساکت

وی گفت: آنچه برای محتوای این سریال صوتی در نظرگرفته شده تلفیقی از کلام و ادبیاتی است که مرحوم علی حاتمی پیش از این در سریال‌هایی چون "هزار دستان" و آثاری سینمایی شان به مخاطب ارائه داده بود. البته در این فضا هیچ ادعایی نداریم اما نهایت تلاش خود را انجام داده ایم تا بر اساس ضرب المثل‌های تهرانی فضای متفاوتی را به شنونده ارائه دهیم که بتواند بر اساس موسیقی و محتوا با یک کار جدید روبرو شود. به هر حال موسیقی کار موسیقی در حال و هوای تهران قدیم است که با توجه به فضای داستان که در تهران و شهرهای کشور روسیه و فرانسه می‌گذرد می‌تواند به شکل متفاوت و متنوعی به مخاطب ارائه شود. خوشبختانه تا اینجای کار نیز استاد ساکت توانسته آنچه مد نظر ما بوده را برای موسیقی کار طراحی کند که امیدوارم مورد پسند مخاطب نیز قرار گیرد.

تهیه کننده سریال صوتی "کاغذ به فرنگ" در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: اساس محتوای داستانی کار مبتنی بر نامه نگاری است زیرا یکی از مهم ترین ابزار ارتباطی دهه ۲۰ در کشور نامه بوده که این خود می‌تواند دربرگیرنده محدودیت‌هایی برای جلو بردن فضای قصه شود. اما خوشبختانه خانم مرآت به عنوان نویسنده اثر و اساسا اینکه هنرمند جوانی هستند، به خوبی توانسته با مطالعه دقیق روی فضای جامعه شناختی آن دوره قصه ای را طراحی کند که مخاطب می‌تواند تا لحظه آخر با کار همراه شود. به هر حال ما تلاش کردیم در یک فضای عاشقانه داستانی را روایت کنیم که می‌تواند دربرگیرنده نکات اجتماعی و سیاسی متفاوتی از یک دوره مهم تاریخی کشورمان باشد. ضمن اینکه حضور استادانی چون ژاله علو، کیوان ساکت و چند ستاره دیگر تلویزیون و سینما که در آینده نزدیک به گروه اجرایی پروژه ملحق می‌شوند، اثر را به سمتی برده که امیدوارم با اقبال مخاطبان روبرو شود. البته برمبنای برنامه ریزی انجام شده تمام تلاش بر است که  اثر تا پیش از نوروز ۹۸ در اختیار علاقه مندان عرصه هنر و موسیقی قرار گیرد اما اگر این امکان نشد، قطعا تا بهار سال آینده منتشر می‌شود.

 

ژاله علو کیوان ساکت گوینده ژوبین دارابیان کاغذ به فرنگ سریال صوتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین