کد خبر: 32651 A

ببینید: یک شهرک چوبی جذاب در تورنتو کانادا

ببینید: یک شهرک چوبی جذاب در تورنتو کانادا

شهرک چوبی در محله کوئیساید شهر تورنتو با ماهیت آزمایشگاه پیاده‌روی ساخته می‌شود.

ایران آرت: استودیو معماری Heatherwick با همکاری شرکت طراحی Snøhetta رندرهای جدید از طراحی شهر چوبی با موضوع آزمایشگاه پیاده روی را منتشر کردند. پروژه شهر چوبی با توجه به توسعه محله کوئیساید شهر تورنتو ارائه شده است. پس از اعلام برنامه های گسترده جهت ارائه یک مدل هوشمندانه، آزمایشگاه پیاده روی تلاشی برای به نمایش گذاشتن پیشرفت شهرهای آینده و سیستم کاربری آنهاست. 

به گزارش آرل، طراحی پلان های شهری کوئیساید تابستان گذشته صورت گرفته ، و تکیمل رندر و کانسپت های آن به واسطه برنامه ریزی شهری و اتصال به دیگر نقاط شهر تا به امروز طول کشیده بود. آخرین رندرها منتشر شده نشان می دهد که توسعه شهری با چه رویکردی خواهد بود. اینکه بخشی از برنامه فیزیکی شهر با خاصیت اتصال کاربران در دنیای بیرون به بافت شهر بوده و متریال کالبدهای آن با چوب می باشد. شهر چوبی به عنوام تابعی از شهرک گوگل عمل می کند، و آزمایشگاه پیاده روی پیش نویس برنامه های خود را پیش از شکل گیری کالبدهای شهر ارائه کرد. 

2

با این حال تهیه چوب این شهرک خود یک چالش عظیم به شمار می رفت که با بستن قرارداد با یک کارخانه تولید چوب در اونتاریو این مورد رفع شد. این طرح با هدف گسترش کاربری فرهنگی و اقتصادی بارانداز شرقی ارائه شده تا تحرکی در مشاغل و مسکن های جدید باشد. پروژه شهرک کوئیساید شامل 12 برج چوبی با 2500 واحد مسکونی است که هزار واحد آن با نرخ پایین و خاصیت اقتصادی اجاره داده می شود. 

3

ترکیب معماری دفاتر، خورده فروشی ها، و خانه های مسکونی شامل ترکیبی از برنامه های نوسازی کوئیساید بوده است. ارائه دهندگان با این پروژه می خواستند نشان دهند که ساختارهای چوبی مرتفع با تعداد زیاد می تواند در فریم های تکراری به اجرا رسد. سازه های چوبی شهرک با کیت های مدولار قطعاتی ساخته شده است و تغییر، تعویض و تعمیر آن در سراسر پروژه امکان پذیر خواهد بود. بنا به گفته مدیر پروژه تصمیم گرفته شد تا سطوح پایین پروژه با برنامه ای متخلخل و انعطاف پذیر طراحی شده تا در هر زمان بتوانیم تغییرات را برای سهولت رفت و آمد ساکنین لحاظ کنیم.

4

5

6

معماری طراحی معماری مدرن شهرک چوبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین