کد خبر: 32516 A

روایت برونو گانتس از بازی در نقش بدترین دیکتاتور قرن / هیتلر را نفهمیدم

روایت برونو گانتس از بازی در نقش بدترین دیکتاتور قرن / هیتلر را نفهمیدم

بازی در نقش هیتلر از درخشان‌ترین تجربیات بازیگر مشهور سوئیسی است که به تازگی از دنیا رفت.

ایران آرت: برونو گانتس بازیگر مشهور سوییسی جمعه شب در سن ۷۷ سالگی درگذشت. او با بازی در نقش یک فرشته در فیلم "بهشت بر فراز برلین" مشهور شد، اما بعد از بازی در نقش هیتلر در فیلم "سقوط" محصول ۲۰۰۴ بار دیگر مورد توجه عموم مردم جهان قرار گرفت.

سکانس نهایی این فیلم در فضای اینترنت بارها به شکل طنز و با صداگذاری‌های جدید بازنشر شد و چند نسخه هجوآمیز فارسی با مضامین مختلف هم در این سال‌ها از آن ساخته شد.

اما بازیگر سوییسی چگونه توانست در نقش بدترین دیکتاتور قرن بیستم چشم‌ها را خیره کند؟ منتقدان در زمان نمایش فیلم سقوط از بازی او بسیار تمجید کردند و نام او در تاریخ سینما با این حضور و نقش آفرینی به یادگار می‌ماند.

به گزارش آی سینما، گانتس در سال ۲۰۰۵ در‌ گفت‌وگو با روزنامه گاردین درباره بازی در نقش آدولف هیتلر توضیح داد. او گفت که چهار ماه برای این نقش خود را آماده می‌کرد و اسناد تاریخی را بررسی می‌کرد، از جمله یک نوار ضبط شده سری از هیتلر و تماشای افرادی که بیماری پارکینسون داشتند. گانتس معتقدبود هیتلر به این بیماری مبتلا بود.

علی رغم این مدت طولانی برای آماده شدن، گانتس اعتراف کرد: "نمی‌توانم ادعا کنم که هیتلر را فهمیدم. حتی کسانی که در پناهگاه زیرزمینی با او همراه بودند، واقعا نتوانستند ذات و جوهره او را توصیف کنند."

هیتلر آخرین روزهای زندگی خود را در یک پناهگاه زیرزمینی گذراند و وقتی مطمئن شد که نیروهای متفقین برلین را می‌گیرند، با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

گانتس باورش نسبت به رهبر نازی‌ها که با راه انداختن جنگ جهانی دوم باعث مرگ و آسیب دیدن میلیون‌ها نفر شد، این گونه توصیف کرد: "او هیچ رحم، شفقت و درکی از درد و رنج قربانیان جنگ نداشت."

گانتس که در سینمای آلمانی زبان بسیار مشهور بود، در فیلم‌های آمریکایی مهمی هم مقابل دوربین رفت. از جمله "کتاب خوان" و "کاندیدای منچوری". او که به بیماری سرطان مبتلا بود، در زوریخ از دنیا رفت. برگزار کنندگان جشنواره برلین در مراسم اختتامیه که چند ساعت بعد از درگذشتش برگزار شد، از او تجلیل کردند.

 

هالیوود آدولف هیتلر برونو گانتس بهشت بر فراز برلین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین