کد خبر: 32301 A

رقابت فرشید موسوی با معماران برجسته دنیا

رقابت فرشید موسوی با معماران برجسته دنیا

پروژه جدید فرشید موسوی در یک مسابقه معماری با پروژه‌هایی از گروه معماران دیوید چیپرفیلد، شرکت معماری رم کولهاس (OMA) و استودیو طراحی Gang رقابت می‌کند.

ایران آرت: فرشید موسوی موفق به طراحی اولین مرکز اسماعیلی در ایالات متحده شد. این پروژه در هیوستن تگزاس در سایتی به مساحت 11 هکتار به اجرا خواهد رسید. پروژه مرکز اسماعیلیه یک همکاری مشترک بین تیم طراحی فرشید موسوی و  شرکت طراحی منظر نلسون بیردولتز و گروه DLR خواهد بود.

فرشید موسوی برای برنده شدن این پروژه در یک مسابقه معماری با شرکت های بزرگ و نامداری همچون: گروه معماران دیوید چیپرفیلد، شرکت معماری رم کولهاس (OMA) و استودیو طراحی Gang را به رقابت پرداخته است.

به گزارش آرل، همانطور که این مجموعه عنوان هفتمین مرکز بین المللی اسماعیلیه در دنیا را یدک می کشد، یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی-مذهبی برای مسلمانان فرقه اسماعیلیه هیوستون تگزاس خواهد بود. مراکز اسماعیلی یکی از نشانه های نمایدن دائمی برای ارتقا ارزش های این فرقه به شمار می روند.

با توجه به پتانسیل و کاربری پروژه، این ساختمان در یکی از بزرگترین جوامع مسلمانان آمریکا ساخته شده است. به طور طبیعی تعبیه یک جماعت خانه یا نمازخانه به همراه سالن های آموزشی، سالن اجتماعات و چند عرصه دیگر از ضرورت های این پروژه به شمار می رود.

Farshid Mousavi (2)

هیوستون یکی از بزرگترین مناطق شهری است که به واسطه فضاهای سبز گسترده شناخته می شود. پوشش گیاهی سبز جزء کلیدی ترین عناصر طراحی محوطه مرکز اسماعیلی می باشند که ارتقا کیفیت مجموعه کمک بزرگی خواهد کرد.

فرشید موسوی به عنوان معمار ارشد پروژه اظهار داشت: "تیم ما چشم انداز گسترده ای برای مرکز اسماعیلی در نظر گرفت تا مهارت ها تجربه های متنوعی در زمینه های علمی، آموزشی، مذهبی و تفکرات چند رشته ای را برای این جامعه مسلمانان آمریکا به ارمغان بیاورد". شهردار هیوستون با استقبال از این پروژه اعلام کرد که طراحی و ساخت این مرکز در رشد ارتباطات فرهنگی و مذهبی تاثیرگذار خواهد بود. جامعه اسماعیلی با معرفی توسط دانشجویان در سال 1960 در آمریکا آغاز گردید. امروزه تعداد زیادی از مقلدان مذهبی در ایالت تکزاس زندگی می کنند. 

 

معماری معمار فرشید موسوی دیوید چیپرفیلد معمار ایرانی رم کولهاس گروه معماران دیوید چیپرفیلد شرکت معماری رم کولهاس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین