کد خبر: 32293 A

آقای نویسنده دروغگو از آب درآمد

آقای نویسنده دروغگو از آب درآمد

دن مالوری نویسنده پرفروش اقرار کرده که درباره داشتن سرطان مغز دروغ گفته است.

ایران آرت: با فاصله کمی پس از این که مجله نیویورکر پروفایلی جدید از دن مالوری منتشر کرد و نشان داد که چطور این نویسنده طی سال‌ها درباره زندگی شخصی خود دروغ گفته است، او مجبور شد که اقرار کند.

این نویسنده آمریکایی کتاب "زن پشت پنجره" که تحت نام مستعار ای‌جی فین به چاپ رسید، گفت به این دلیل ادعا کرده بود سرطان دارد تا بتواند با تقلاهای خود با بیماری دو قطبی کنار بیاید.

به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، کتاب "زن پشت پنجره" که ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ منتشر شد، توانست در صدر جدول کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار بگیرد. پیش از انتشار این کتاب، مالوری در خانه‌های نشر لندن و نیویورک به عنوان ویراستار کتاب مشغول به کار بود.

اقتباسی سینمایی از کتاب او هم ساخته شده و قرار است امسال روی پرده‌های سینما برود. داستان این فیلم درباره زنی دچار آگورافوبیا یا هراس از مکان‌های باز است که جاسوسی همسایه‌های خود را می‌کند. ایمی آدامز و گری اولدمن در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گفته نیویورکر، مالوری که یک مرد آمریکایی ۳۹ ساله است که در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده، به تعدادی از همکارانش گفته است که مبتلا به سرطان مغز است. او همچنین این ادعا را در درخواست خود برای دانشگاه هم عنوان کرده بود.

این مقاله همچنین مالوری را متهم به این کرده بود که به مردم می‌گوید مادرش هم به خاطر سرطان جان خود را از دست داده است و برادرش نیز در قید حیات نیست. وقتی مالوری نوجوان بود مادرش سرطان داشت، اما هم او و هم برادرش زنده هستند.

مالوری در پاسخ به این مقاله در بیانیه‌ای گفت: این حقیقت دارد که چند بار در گذشته من گفته‌ام، تلقین کرده‌ام یا اجازه داده‌ام دیگران باور کنند که به جای یک مشکل روانی، من یک مشکل فیزیکی دارم: مشخصا سرطان. وقتی نوجوان بودم مادرم سرطان سینه شدید داشت که تجربه شکل‌دهنده آن دوران از زندگی من و معادل درد و وحشت بود. به شدت از مشکلات روانی خودم خجالت می‌کشیدم و ترسناک‌ترین و حساس‌ترین رازهایم بودند.

او اضافه کرد: مثل بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماری دوقطبی شدید هستند، من هم افسردگی خردکننده، افکار توهمی، وسواس‌های مرگبار و مشکلات حافظه‌ای را تجربه کرده‌ام.

او گفت با توجه به تمام این‌ها، معذرت‌خواهی می‌کند که از حسن نیت دیگران سوء استفاده کرده و این هدفش نبوده است.

نویسنده نویسنده مشهور دن مالوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین