کد خبر: 32260 A

مردم متری شیش و نیم و سرخ پوست را پسندیدند/حاشیه ها و اعلام پنج فیلم صدر جدول

مردم متری شیش و نیم و سرخ پوست را پسندیدند/حاشیه ها و اعلام پنج فیلم صدر جدول

ایران آرت : دو فیلم بخش خصوصی یکی از مهم ترین جوایز اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کردند: متری شیش و نیم و سرخ پوست. 

دو فیلمی که فیلم دوم دو کارگردان جوان است و هر دو با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی،و بدون هرگونه کمک از ارگان های خصوصی تولید شده اند. 

متری شیش و نیم به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و سرمایه گذاری محمدصادق رنجکشان و سیدجمال ساداتیان و سرخ پوست به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی با سرمایه گذاری مشترک محمدصادق رنجکشان و مجید مطلبی. 

در آیین اختتامیه منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما برای اعلان نتایج نظر مردم و انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم روی سن حاضر شد. 

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما پیش از اعلام نام فیلم برگزیده تماشاگران گفت: امشب را به همه سینمای ایران تبریک می‌گویم. باور دارم که بقیه نهادهای کشور باید از سینما یاد بگیرند که چگونه می‌شود و همدل و رفیق بود و معرفت به خرج داد. سینمای ایران و همه ما مرهم زخم‌های این مملکت هستیم. ما زخم نمی‌زنیم. آنکه زخم می‌زند حتماً روزی گرفتار عقوبت خود خواهد شد. در این ایام همکاران من علی آشتیانی پور و همکارانشان در امانتداری این آرا، سعی بسیار کردند. همین جا می‌گویم همه صاحبان آثار اجازه دارند به شکل خصوصی آرای فیلم‌هایشان را دریافت کنند. امشب می‌خواهیم فاصله این ۵ فیلم را بگوییم که تماشاگران به عنوان یک جامعه آماری چه گفتند.

او آرای پنج فیلم برتر را به ترتیب از پنجم به اول چنین اعلام کرد:

«ماجرای نیمروز: رد خون» به تهیه کنندگی محمود رضوی با ۷۸:۵ رده پنجم

«شبی که ماه کامل شد» به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی ۷۹:۷۵ رده چهارم

«غلامرضا تختی» به تهیه کنندگی سعید ملکان ۸۴:۲۵ رده سوم

«سرخپوست» به تهیه کنندگی محید مطلبی ۸۶:۲۵ رده دوم

و جایزه تماشاگران به فیلم «متری شیش و نیم» به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان با ۸۸:۲۵ در رده اول اهدا شد.

سیدجمال ساداتیان، تهیه کننده شیش و نیم متر روی صحنه حاضر شد و گفت: سینما و حوزه هنر را جدی بگیریم. برای توسعه فضاهای فرهنگی با سخاوت بیشتر کار کنیم. همانطور که برای توسعه توریسم و صنعت بودجه اختصاص دادیم برای توسعه فضاهای فرهنگی هم بودجه اختصاص بدهیم.

او در ادامه از عوامل فیلمش که در سالن حاضر بودند، خواست تا به روی صحنه بیایند.

هومن بهمنش هم که مدیر فیلمبرداری دو فیلم شیش و نیم متر و سرخ پوست است پس از حضور به همراه همکارانش روی سن، گفت: برای من جالب بود که این دوره پیام‌های زیادی از سوی مردم برای توجه به فیلمبرداری می‌شنیدم و این باعث شد به تغییر حرفه‌ام فکر نکنم.
سعید روستایی هم خطاب به وزیر ارشاد مطرح کرد: من پشت دستم را داغ می‌کنم که از این به بعد، پلیس از جلوی دوربینم نه، از پشت آن رد شود.

 

منوچهر شاهسواری فیلم متری شیش و نیم فیلم سرخ پوست محمدصادق رنجکشان محمد صادق رنجکشان سیدجمال ساداتیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین