کد خبر: 32234 A

زمان در آثار هنری / کلثوم صالحی از نمایشگاه "واحه" در گالری اُ می‌گوید

زمان در آثار هنری / کلثوم صالحی از نمایشگاه "واحه" در گالری اُ می‌گوید

کلثوم صالحی گفت: زمان یک موضوع کاملا انتزاعی است و با اینکه همه چیز را در خود دارد، اما هیچ موجودی نمی‌تواند روی آن کنترل داشته باشد.

ایران آرت: نمایشگاه حجم، چیدمان و چاپ‌دستی کلثوم صالحی با نام "واحه" در گالری اُ برپاست. صالحی با اشاره به اینکه این مجموعه در 3 سال گذشته شکل گرفته است گفت: کار روی این سوژه پروسه‌ای طولانی بود که از چند سال پیش آغاز شد و به مرور زمان عمیق‌تر و شخصی‌تر شد.

صالحی ادامه داد: سوژه این مجموعه "زمان" است، اما نه زمان گذشته یا آینده، بلکه زمانی که در حال حاضر جاری است. در این زمان هم زندگی وجود دارد و هم مرگ. در این آثار قصد داشتم موقعیتی را برای خود بسازم و تجسم بدهم. زمان یک موضوع کاملا انتزاعی است و با اینکه همه چیز را در خود دارد، هیچ موجودی نمی‌تواند روی آن کنترل داشته باشد و باید آن را به همان شکلی که هست قبول کند. می‌خواستم آن را به نوعی برای خود تجسم ببخشم که بدانم چگونه باید با آن مواجه شوم.

او درباره متریالی که در آثار خود به کار برده است گفت: بتن ماده‌ای است کاملا معاصر، اما در نهایت آن طبیعت است که می‌تواند به هر چیزی شکل دهد. قسمت‌هایی از آثارم نیز از موجود زنده گرفته شده است. من به عنوان موجود زنده در حال تجزیه هستم ولی خودم نسبت به آن آگاهی ندارم. در طول زمان موهایی که از من جدا می‌شد را جمع کردم تا با آنها چیزی بسازم و در نهایت ببینم در چه موقعیتی نسبت به این عنصر تاثیرگذار قرار دارم.

کلثوم+صالحی

صالحی ادامه داد: فرم کارها کاملا خلاصه شده هستند و تنوع فرمی چندانی در آنها وجود ندارد. این فرم‌های مکعبی قدرت و یکپارچگی زمان را نمود می‌دهند. این فرم‌ها ثابت و پابرجا هستند و در عین حال به دلیل تاثیراتی که طبیعت در طول زمان روی آنها می‌گذارد، متزلزل هستند. از سوی دیگر در بعضی از کارها بلورهای نمک یا کپک روی استخوان دیده می‌شود و این به واسطه تغییری است که طبیعت در گذر زمان روی آنها ایجاد کرده است. من تنها شرایط این اتفاق را فراهم کردم و از همکاری طبیعت و زمان بهره گرفتم.

این هنرمند افزود: زمان یک عنصر مهم در زندگی ما است اما چگونه می‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و یا در مقابل خشونت و کنترل خود در مقابل این عنصر تاثیرگذار واکنش نشان دهیم. قصدم این بود که موقعیت خودم را در مقابل چنین قدرت طبیعی که غیر قابل کنترل است، بسنجم.

نمایشگاه آثار کلثوم صالحی تا 24 بهمن در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه اول برپاست.

 

گالری اُ کلثوم صالحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین