کد خبر: 32109 A

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری جیمز کامرون

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری جیمز کامرون

فیلم "آلیتا: فرشته جنگ" که جیمز کامرون تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد با شکست سنگینی مواجه خواهد شد.

ایران آرت: "جیمز کامرون" از سال‌ ۲۰۰۳ به دنبال تولید پروژه‌ی "آلیتا:‌ فرشته‌ی جنگ" (Alita: Battle Angel) بود، اما به نظر نمی‌رسد که نتایج باکس آفیس این فیلم شباهتی با دیگر فیلم‌های پرفروش فیلمساز یعنی "آواتار" (Avatar) و "تایتانیک" داشته باشد. خبرگزاری "رپ" به تازگی به نقل از کارشناسان باکس آفیس گزارش داده است که فروش فیلم "آلیتا" در پنج روز اول اکرن بیش از ۲۵ میلیون دلار نخواهد شد و در پایان به فروش داخلی ۴۵-۵۰ میلیون دلاری می‌رسد. این فیلم که با بودجه‌ی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار به تولید رسیده، به این ترتیب تا ۲۰۰ میلیون دلار به استودیوی فاکس قرن بیستم زیان مالی وارد می‌کند.

به گزارش سی نما، کامرون در ابتدا در نظر داشت کارگردانی فیلم "آلیتا" را خودش برعهده بگیرد، اما سپس ترجیح داد که تمرکز خود را به فیلم "آواتار" معطوف گرداند، چندگانه‌ای که با چهار قسمت دیگر ادامه پیدا کند. "آلیتا" از مانگای سایبرپانکی اثر "یوکیتو کیشیرو" اقتباس شده و بازیگر نسبتاً تازه واردی به نام "رزا سالازار" نقش اصلی آن را بازی می‌کند. "ماهرشالا علی"، "کریستف والتز" و "جنیفر کانلی" بازیگران نقش‌های مکمل این فیلم‌اند. این پروژه در سال ۲۰۱۶ و با انتخاب "رابرت رودریگز" به عنوان کارگردان احیا شد و کامرون از آن پس به عنوان تهیه‌کننده به فعالیت پرداخت.

"آلیتا" پرخرج‌ترین فیلم کارنامه‌ی رودریگز به شمار می‌رود و تولید آن بیش از دو برابر "گرایندهاوس" (Grindhouse) برای استودیو هزینه داشته است. این فیلم ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ و همزمان با "آکوامن" (Aquaman) به نمایش درآید، اقدامی که به اعتقاد کارشناسان می‌توانست نتایج حتی فاجعه‌بارتری به همراه داشته باشد. "آکوامن" با فروش بیش از ۱ میلیارد دلاری در سراسر دنیا و پشت سر گذاشتن "شوالیه‌ تاریکی"، پرفروش‌ترین فیلمی شناخته شد که براساس کتاب‌های کامیک دی‌سی ساخته شده است.

چین کشوری است که می‌تواند "آلیتا" را نجات دهد. فیلم‌های شکست‌خورده‌ای چون "وارکرفت" (Warcraft) که در آمریکای شمالی ۴۷ میلیون دلار فروخت، به لطف بازار سرزمین چین از تحمل زیان گریخته‌اند. "وارکرفت" در پایان اکران به فروش جهانی ۴۳۳ میلیون دلاری دست یافت. "آلیتا" یک هفته پس از آمریکا در سالن‌های نمایش کشور چین اکران می‌شود.

یکی دیگر از مصائب فیلم "آلیتا" امتیازات منتقدین است. این فیلم تا این لحظه از ۵۷ نقد ثبت شده در "راتن تومیتوز" امتیاز ۶۰ درصد را دریافت کرده است، اما بهترین نقدهای فیلم هم توجه مخاطبین را به خود جلب نمی‌کند.

با این اوصاف درصورتی که پیش‌بینی‌های کارشناسان برای "آلیتا" تحقق یابد، این فیلم به دیگر آثار علمی-تخیلی پرخرج سال‌های اخیر می‌پیوندد که در آمریکا با شکست مواجه شده‌اند. فیلم "بلید رانر ۲۰۴۹" سونی سال ۲۰۱۷ کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار در ایالات متحده فروخت و به "آلکان اینترتینمنت" ۸۰ میلیون دلار خسارت وارد آورد. فیلم اقتباسی "شبح درون پوسته" (Ghost In The Shell) پارامونت در سال ۲۰۱۷ تنها ۶۰ میلیون دلار فروش کرد و همین کریسمس گذشته، فیلم "ماشین‌های فانی" (Mortal Engines) به تهیه‌کنندگی "پیتر جکسون" ۱۵۰ میلیون دلار زیان به یونیورسال زد.

فیلم "آلیتا: فرشته‌ی جنگ" ۱۴ فوریه در آمریکا به نمایش درمی‌آید.

هالیوود تایتانیک جیمز کامرون آلیتا: فرشته جنگ آلیتا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین