کد خبر: 32090 A

اولین آثار پیکاسو روی دیوار رفت / عکس‌ها

اولین آثار پیکاسو روی دیوار رفت / عکس‌ها

نمایشگاه آثار پابلو پیکاسو در شهر بازل سوئیس با حضور پسر این نقاش برجسته افتتاح شد.

ایران آرت: یک نمایشگاه در نزدیکی شهر "بازل" سوئیس آثار دوران جوانی پیکاسو، زمانی که در جست‌وجوی هویتش به عنوان یک نقاش بود را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه نقطه عطف زندگی هنری "پیکاسو" در شروع تبدیل شدن به مشهورترین هنرمند قرن بیستم است.

مسؤول این نمایشگاه تابلو نقاشی "من پیکاسو هستم" را که خود نگاره‌ای از "‌پیکاسو" است را در به عنوان اثر هنری آغازین این نمایش در ابتدای این نمایشگاه نصب کرده است.

زمانی که این هنرمند تنها ۲۰ سال داشت به تجربه مضمون‌های پرطراوت و روش‌های مختلف به تصویر کشیدن مفاهیم پرداخت. در حقیقت این جستجو تم اصلی این نمایشگاه است که در ۱۰ اتاق مختلف به ترتیب دوره‌های زمانی به اجرا درآمده است.

iRmVQxlVCcTC

دوره اول هنری "پیکاسو" در طبقه‌بندی‌ها به نام‌های "رز و آبی" معروف است. در دوران "آبی" سبک کاری او اغلب شامل سایه‌های آبی کشیده شده از اجسامی بود که فقط نیمی از آن‌ها به تصویر کشیده می‌شد.

5vkoGANIHGnA

خودنگاره "پیکاسو" دربردارنده طیف‌های مختلف رنگ آبی است. "دوران آبی" این هنرمند از سال‌های (۱۹۴-۱۹۰۱) متأثر از غم از دست دادن دوست صمیمی او بود.

Xg7ieyg5n5As

افتتاحیه این نمایشگاه رخداد بزرگی بود که با حضور چندین خبرنگار انجام شد و مهمان افتخاری این مراسم نیز پسر ۷۱ ساله "‌پیکاسو" بود.

این نمایشگاه تا پنجم ماه "می" ادامه دارد و بی شک یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

نقاشی پیکاسو پابلو پیکاسو نقاش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین