کد خبر: 32083 A

آتوسا مشفق نامزد ولکام شد

آتوسا مشفق نامزد ولکام شد

آتوسا مشفق با کتاب تحسین‌شده‌ "سال استراحت و آرامش من" در میان نامزدهای بخش داستانی جایزه ولکام قرار گرفت.

ایران آرت: دهمین سال برگزاری جایزه وِلکام در سال 2019 و برای تقدیر از آثار ادبی و غیرداستانی که راهی جدید در زمینه سلامت، پزشکی، و بیماری‌ها به وجود می‌آورند برگزار می‌شود. جایزه 30 هزار پوندی که سبب می‌شود وِلکام یکی از گران‌ترین جوایز ادبی دنیا باشد.

به گزارش ایبنا، پنج کتاب به عنوان نامزدهای اولیه جایزه وِلکام در بخش داستان قرار گرفتند. "سال استراحت و آرامش من" نوشته آتوسا مشفق از آمریکا، "زمزمه" نوشته ویل ایوز، "بینایی" نوشته جسی گرینگراس، و "آستراتورف" نوشته متیو اسپرلینگ از بریتانیا، و "آب تازه" نوشته آکواکی اِمِزی از نیجریه نامزدهای اولیه جایزه وِلکام در سال 2019 هستند.

هفت کتاب هم در میان نامزدهای اولیه بخش غیرداستانی جایزه وِلکام قرار دارند. "غیرحرفه‌ای: داستانی واقعی از آنچه یک انسان را می‌سازد" و "تحصیل‌کرده" نوشته تارا وست‌اور از آمریکا، "قلب: تاریخچه" نوشته ساندیپ جااوهار از هند و آمریکا، "مغزی بر آتش: تاریخچه دیوانگی و درمان" نوشته آرنولد توماس از ایرلند، "اودیسه ریشه‌کن کردن" نوشته توماس آبراهام از بریتانیا، "پاک‌کننده آسیب" نوشته سارا کراسنشتاین از استرالیا و آمریکا، "ماجرا درباره تو نیست" نوشته جین هانا از بریتانیا و آمریکا نامزدهای اولیه بخش غیرداستانی این جایزه ارزشمند هستند.

الیف شافاک، نویسنده اهل ترکیه رئیس هیئت داروان این دوره است و نویسندگانی چون کوین فانگ، ویو گروسکاپ، جون دِی، و ریک ادواردز او را یاری می‌کنند.

شافاک درباره فهرست اولیه جایزه وِلکام در سال 2019 گفت: "در دنیایی که به دو بخش موافق و مخالف تقسیم شده است جایزه وِلکام از این جهت که موضوعات مختلفی را در کنار هم قرار می‌دهد بی‌نظیر است. موضوعاتی چون پزشکی، سلامتی، ادبیات، هنر و علم. خواندن و گفت و گو درباره کتاب‌های این جایزه از آغاز خیلی جذاب بوده است. حالا کتاب‌هایی در نامزدهای اولیه داریم که به آن‌ها افتخار می‌کنیم."

سه کتاب از پنج کتاب حاضر در بخش داستان اولین کتاب نویسنده به حساب می‌آیند. "بینایی"، که در فهرست نهایی جایزه زنان هم قرار گرفت، "آب تازه"، و "آستراتورف" اولین کتاب‌های نویسنده‌هایشان به حساب می‌آیند.

فهرست نهایی جایزه در تاریخ بیستم مارس اعلام و برنده در تاریخ سی‌ام آوریل اعلام می‌شود.

نویسنده جایزه ادبی جایزه ولکام نویسنده ایرانی آتوسا مشفق استراحت و آرامش من
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین