کد خبر: 32009 A

یک نقاش خیابانی پای تو کفش بنکسی کرد / عکس

یک نقاش خیابانی پای تو کفش بنکسی کرد / عکس

پس از به فروش رفتن و انتقال نقاشی دیواری بنکسی از ولز بریتانیا، اثر یک نقاش خیابانی ناشناس دیگر در نزدیکی آن محل نصب شد.

ایران آرت: یک نقاش بین‌المللی خیابانی اثری از خود را در شهر "پورت تالبوت" در ولز بریتانیا، مکان رونمایی از اثر هنری "بنکسی" نقاش ناشناس اما مشهور انگلیسی بر جا گذاشت.

این هنرمند مرموز خیابانی معروف به Ame72 ، سه اثر جداگانه هنری‌اش را روی درب های باشگاه راگبی "تایباچ" (Taibach) که تا مکان خلق اولین نقاشی دیواری بنکسی در ولز فاصله چندانی ندارد، به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از ولز آنلاین، نقاشی بنکسی که چندی پیش روی دیوار یک تعمیرگاه خودرو در شهر پورت تالبوت نقش بست با مبلغ شش رقمی به یک کارشناس هنری فروخته شد و قرار است طی چند هفته آینده، از این مکان منتقل شود.

Du2MHccXgAETRm2

حال آثار خیابانی بیشتری در این شهر نمایان شده که این بار به هنرمند مرموز دیگری (Ame72) تعلق دارد که آثارش را در سراسر جهان در کنار آثار هنرمندانی چون بنکسی و "دامیان هرست" می‌توان دید. دو اثر این هنرمند شبانگاه جمعه روی دو درب پشتی باشگاه راگبی تایباچ نقش بست.

این هنرمند به نام مستعار "جیمز آمه" و Ame72 که نام واقعی اش فاش نشده است، تعلق این سه اثر هنری به خود را تائید کرد.

وی از تصمیم خود برای سفر به پورت تالبوت خبر داد و دلیل این تصمیم را تماس فردی به نام "گری اوون" با وی برای عزیمت به این شهر دانست، فردی که از بنکسی نیز چنین درخواستی داشته است. هدف از این کار، در کانون توجه قرار دادن شهر پورت تالبوت و آلودگی آن عنوان شده است.

جیمز آمه گفت: "قصد دارم این روش را به نحوی طنزگونه ادامه دهم، زیرا وقتی به مساله ای با دید طنز می‌نگرید، احتمال توجه مردم به آن مساله افزایش می‌یابد." وی افزود: "به نظر من، هنرمندان بیشتری به پورت تالبوت خواهند آمد و امیدوارم این گونه باشد."

در همین حال، "جان برندلر" کارشناس آثار هنری خیابانی که نقاشی بنکسی در پورت تالبوت را خریداری کرد، گفت که Ame72 که به "مرد لگو" (the Lego guy) نیز معروف است، در این منطقه شناخته شده است.

برندلر، Ame72 را هنرمند رو به رشد با آثار قابل احترام خواند و گفت: "این دقیقا همان چیزی است که می خواستم؛ با استفاده از بنکسی، دیگر آثار هنری جالب توجه را به این شهر بیاوریم. آثار بیشتر، بازدیدکنندگان بیشتری را نیز به ارمغان می آورد." برندلر افزود: "Ame72، اولین فردی است که به این شهر می آید. وی بدون بنکسی، به اینجا نمی‌آمد. این، نقطه آغاز است."

بنکسی نقاشی خیابانی نقاش ame72
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین