کد خبر: 32008 A

مرگ یک رمان‌نویس مشهور در ۱۰۲ سالگی

مرگ یک رمان‌نویس مشهور در ۱۰۲ سالگی

رمان‌نویس مشهور چینی که رمان "ترانه طبل چینی" او دست‌مایه ساخت نمایشی موفقی در تئاتر برادوی شده است، در ۱۰۲ سالگی درگذشت.

ایران آرت: "سی وای لی" نویسنده شهیر چینی که رمان "ترانه طبل چینی" او به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های زمان خود تبدیل شد و یک نمایش موفق برادوی و یک فیلم هالیوودی براساس آن نوشته شد، در ۱۰۲ سالگی درگذشت.

رمان معروف لی مایه ساخت نمایشی موفق در برادوی شد که از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰ توسط سه تن از بزرگان تئاتر جهان "جوسیف فیلدز" فیلم‌نامه‌نویس، "ریچارد راجرز" آهنگساز و "اسکار همرستاین" و به کارگردانی "جین کِلی" به روی صحنه برده شد. سال ۲۰۰۲ نیز این نمایش مجددا احیا شد.

در سال ۱۹۶۱ همچنین نسخه سینمایی این نمایش ساخته شد و در ۵ بخش نامزد اسکار شد.

به گزارش فارس، "چین یانگ لی" که نویسنده‌ای چینی بود، در طی جنگ دوم جهانی به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا چندین رمان نوشت که از آن جمله می‌توان به "حماسه چین" "دروازه خشم" که بر اساس تظاهرات دموکراسی‌خواهی سال ۱۹۸۹ که در میدان "تیانامِن" پکن متمرکز بود نوشته شده بود.

لی بیش از یک سال صرف نوشتن "ترانه طبل چینی" معروف‌ترین و موفق‌ترین رمانش کرد که در آن زمان آپارتمان کوچکی در بالای کلوپ شبانه فیلیپینو در شهر سان‌فرانسیسکو اجاره کرده بود. او در آن زمان در روزنامه‌ای چینی‌زبان مشغول به کار شده بود و داستان‌هایی باب میل سن بالاها می‌نوشت. او در این رمان ملاحظاتش در مورد دو نسل مهاجران بزرگسال و نسل کودکان آن‌ها و تفاوت‌هایشان را منعکس می‌کند.

جالب اینکه او به سختی توانست ناشری برای چاپ رمانش بیابد و به بیش از ۱۵ ناشر رجوع کرد و هیچ کدام نپذیرفتند که رمانش را چاپ کنند.

 

نویسنده زن نویسنده رمان نویس سی وای لی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین