کد خبر: 31990 A

ژاک اودیار جوایز سینمایی لومیر را درو کرد

ژاک اودیار جوایز سینمایی لومیر را درو کرد

مراسم اعطای جوایز سینمایی "لومیر" فرانسه برگزار شد و فیلم "برادران سیسترز" جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را به خود اختصاص داد.

ایران آرت: فیلم انگلیسی‌زبان و وسترن "برادران سیسترز" به کارگردانی "ژاک اودیار" فیلمساز برجسته فرانسوی با بازی "خواکین فونیکس" و "جان سی. رایلی" که اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد، علاوه بر شاخه بهترین فیلم و کارگردانی، در شاخه بهترین تصویربرداری نیز جایزه این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.

در این وسترن "خواکین فونیکس" و "جان سی. رایلی" در نقش دو برادر قاتل به نام‌های الی و چارلی بازی کرده‌اند که در جست‌وجوی یک جوینده طلا با بازی "جک جیلنهال" در دهه ۱۸۵۰ میلادی هستند.

"ژاک اودیار" که ساخت فیلم‌هایی چون "پیامبر" و "استخوان و زنگار" را در کارنامه دارد در سال ۲۰۱۵ با فیلم "دیپان" برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن شده است.

به گزارش ایسنا، در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز لومیر ۲۰۱۸ نیز فیلم بلژیکی "دختر" به کارگردانی "لوکاس دونت" در رقابت با "کفرناحوم" ساخته "نادین لبکی"، مستند انیمیشن "کریس سوئیس،، "توهین" ساخته "زیاد دویری" و "نبردهای ما" به کارگردانی "گیلیام سنز"، جایزه را به خانه برد.

"امیلی بوشه" برای بازی در فیلم "دست‌ها امن" جایزه بهترین بازیگر زن و "لگس لوتس" نیز برای ایفای نقش در فیلم "گای" جایزه بهترین بازیگر مرد را از جوایز لومیر ۲۰۱۹ دریافت کردند و فیلم "توقیف" ساخته "زاویه لوگران" نیز جایزه بهترین فیلم اول را کسب کرد.

"جاده سامونی" به گارگردانی "استفنی ساوونا" برترین اثر مستند این جوایز سینمایی نام گرفت و جایزه بهترین انیمیشن نیز به "دیلینی در پاریس" به کارگردانی "میشل اوسلو" رسید.

جوایز "لومیر" که معادل جوایز سینمایی گلدن گلوب است، در کنار جوایز "سزار" معتبرترین جوایز سینمایی در فرانسه هستند.

خواکین فینیکس ژاک اودیار جوایز لومیر برادران سیسترز جان سی رایلی لومیر 2019
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین