کد خبر: 31867 A

اعتراض شدید بانوی نقاش به تخریب هنر و هنرمندان/ایران درودی: می ایستیم

اعتراض شدید بانوی نقاش به تخریب هنر و هنرمندان/ایران درودی: می ایستیم

ایران درودی می گوید هنر در برابر هجمه‌های می‌ایستد

ایران آرت :ایران درودی، بانوی پیشگام نقاشی ایران معتقد است، هجمه‌هایی که این روزها به هنر وارد می‌شود از سوی افراد غرض‌ورزی است که میخواهند هنر را از مسیر اصلی‌اش دور کنند.

ایران درودی بانوی نقاشی کشور با اشاره به هجمه‌های تخریبی که این روزها از سوی برخی از افراد در فضای مجازی صورت می‌گیرد گفت: اعمال تخریبی وضعیت هنر را برای مدتی متزلزل می‌کند ولی آنچه که مشخص است تا به امروز این افراد به هدف خود نرسیده‌اند و از این به بعد هم نخواهند رسید؛ زیرا هنر اثبات شده است و در برابر هجمه‌های می‌ایستد و با این کارها ماهیت اصلی خود را از دست نمی‌دهند.

این نقاش پیشکسوت درباره تصاویر غیر واقعی پخش شده در رسانه‌ها گفت: غرض این افراد از انتشار این تصاویر اصلا مشخص نیست، خیلی‌ها می‌گویند بی‌غرض است ولی من فکر نمی‌کنم این طور باشد و مطمئن هستم قصد و غرضی پشت این موضوع بوده است.

درودی در ادامه بیان کرد: کسانی‌که هنر و هنرمندان را می‌شناسند می دانند که نباید گول این دسیسه‌ها را بخورند. این رفتارها واقعا غیر اخلاقی است و مخاطبان باید بدانند این تصاویر غیر واقعی و نادرست است.

این نقاش افزود: این کارها به هنر ضربه می‌زند و سبب می‌شود هنر از مسیر اصلی خود خارج شود.

ایران درودی در پایان تاکید کرد: هدف این افراد مشخص است و می‌خواهند به هنر ضربه بزنند در صورتی‌که اشتباه فکر می‌کنند و مردم گول این کارها را نمی‌خورند. هنرمندان باید واکنشی داشته باشند تا حساب کار دست این افراد بیاید و اصلا از مواضع خود که ارائه و پیشرفت هنر است پایین نیایند.

احصایی، حسینی، پیرنیاکان

دامنه دار شدن حمله ها و هجمه ها به هنر و هنرمندان سبب شده بزرگان هنر هم لب به شکوایه بگشایند و خواهان واقع نمایی و پرهیز از تنش آفرینی شوند.

به تازگی سیدمحمد احصایی، چهره مانگار خوشنویسی و دارنده نشان درجه یکم ملی فرهنگ و هنر از رئیس‌جمهور گفته بود: با وجود هجمه‌های که این روزها به هنر می‌شود، هنرمندان باید به کار خود ادامه دهند و دلسرد نشوند و از مواضع هنری خود پایین نیایند.

احصایی گفت: متاسفانه در چند روز اخیر خبرهایی شنیدیم که فقط سبب ناراحتی و نگرانی اهالی هنر شده است. هنرمندان و هنر واقعا در جامعه مظلوم واقع شده‌اند و هر شخصی به خودش این اجازه را می‌دهد که هر کاری که دوست دارد در این حوزه انجام دهد.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر تاکید کرد: به نظر من اگر این افراد را شناسایی کنیم و مجازاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود درس عبرتی برای دیگران می‌شود تا دیگر از این قبیل اقدامات مخرب انجام ندهند. 

پیش از این سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتراض به  حاشیه سازی ها برای هنر اعلام کرده بود:"ممکن است از بین آثار فراوان هنری که اجرا می شود، تعداد بسیار کمی از نظر نظارتی جای بحث داشته باشد اما صدای آن بلند است و  آن را برای حمله به خانواده محترم هنر و هنرمند به کار می برند." 

حسینی افزود: تعداد برنامه های هنری در حوزه های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بسیار گسترش و افزایش یافته است، در مواردی که ممکن است  تئاتر یا نمایشگاهی اندکی مورد انتقاد باشد، فریادها بلند می شود اما آن حجم از فعالیت ها و برنامه های مناسب دیده نمی شود. بسیاری از مسایلی که درباره اجراهای موسیقی و تئاتر مطرح می شود به حواشی اجراها برمی گردد و مربوط به ساحت موسیقی و وظایف دفتر موسیقی نیست اما باز هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد نقد قرار می دهند.

در همین حال، داریوش پیرنیاکان، موزیسین و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی هم گفته است:"هنرمندان هجمه‌ها علیه هنر را به پای دولت نگذارند

او تاکید دارد: هنرمندان در این شرایط خاص باید منبع مشکلات را بشناسند و این هجمه‌ها را به پای دولت نگذارند.

همه این اعتراض ها غیر از تجمع اعتراضی خانه تئاتر با چند هزار عضو است، آنها با نوشتن طوماری خطاب به سران قوای سه گانه خواهان دلجویی از هنرمندان و تصحیح سخت گیری ها درباره هنر شده اند. 

 

 

 

ایران درودی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین