کد خبر: 31855 A

کنسرت مشترک شهرام ناظری و دولتمند خلف در لندن

کنسرت مشترک شهرام ناظری و دولتمند خلف در لندن

شهرام ناظری و دولتمند خلف اسفندماه سال جاری در قالب پروژه "زبان عشق" کنسرتی را در تالار باربیکن لندن برگزار می کنند.

ایران آرت: شهرام ناظری و دولتمند خلف دو خواننده سرشناس موسیقی کشورهای ایران و تاجیکستان ۲۴ فوریه مصادف با پنجم اسفند ماه سال جاری کنسرتی را در تالار باربیکن لندن برگزار می کنند. این اجرا به مناسبت آغاز به کار پروژه جهانی "زبان عشق" و روز جهانی زبان مادری توسط موسسه فرهنگی هنری "مانا نقش" با همکاری  یک موسسه فرهنگی و دو مرکز دانشگاهی خارجی برگزار خواهد شد.

شهاب نیکمان مدیر عامل مانا نقش، طراح و مولف پروژه "زبان عشق" در توضیح جزئیات این برنامه گفت: پروژه پژوهشی "زبان عشق" با هدف معرفی جایگاه بی بدیل شعر و ادب فارسی در آگاهی‌سازی، بیان و انتقال مفاهیم بلند عشق، صلح و وفاق اجتماعی انجام گرفته است. این پروژه از دیدگاهی متفاوت و متکی بر کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو (٢٠٠٣)، به معرفی ۳۰ تن از مشاهیر و مفاخر پارسی‌سرا در هزاره اول شعر پارسی از بایزید بسطامی تا بیدل دهلوی و در گستره جغرافیایی یازده کشور آسیایی از سوریه تا هند پرداخته و نقش برجسته آنها را در حفظ هویت فرهنگی پارسی زبانان نمایان می کند.

وی ادامه داد: "زبان عشق" در مسیر خود به بررسی و پژوهش پیرامون آثار ارزشمند این مشاهیر و برگزاری نشست های پژوهشی و اجراهای هنری پرداخته و در پایان به تولید یک اثر صوتی تصویری و تالیف کتابی با موضوع نقش شعر پارسی در حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس و مانایی و انتقال بین نسلی این میراث و همچنین نقش شعر و ادب پارسی به عنوان گواهی بی همتا در بالندگی عشق و مهرورزی، وفاق اجتماعی و صلح پایدار می انجامد.

نیکمان گفت: مقدمات و فاز اول این پروژه از حدود دو سال پیش آغاز شده که پس از انجام فاز اول پژوهش، با مشورت و کمک چند تن از استادان صاحب نظر در تاریخ و ادبیات فارسی ،چند دانشگاه خارجی و همچنین  راهنمایی های  دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، از میان بیش از ۲۲۰  تن از مشاهیر پارسی سرا، ۳۰ نفر انتخاب شده اند که آرامگاه آنها در ۱۱ کشور مختلف واقع شده است. البته ما نظر به اهمیت  پاسداشت و انتقال میراث ناملموس جاری در جوامع پارسی زبان  و تاثیر زبان نظم در صیانت از سرمایه های فرهنگی و هویتی، از مشاوره دکتر آتوسا مومنی متخصص حوزه میراث ناملموس برخوردار بودیم که لازم است از تمام این تلاش ها قدردانی کنم. .

طراح پروژه "زبان عشق" اظهار کرد: این پروژه با همکاری چندین موسسه و مرکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور از دانشگاه‌ آکسفورد و دانشگاه‌ کمبریج و مرکز میراث ناملموس یونسکو در حال انجام است. در طول انجام پروژه تلاش می شود با برگزاری اجراهای زنده متفاوت با هنرمندان برجسته کشورهای مختلف، تعریفی متفاوت از میزان تاثیرگذاری آثار این شعرا را به جهان معرفی کنیم. اجرای مشترک استاد شهرام ناظری و استاد دولتمند خالف نمونه ای از بخش موسیقیایی این پروژه است که در کشورهای دیگر هم انجام خواهد شد.

شهرام ناظری دولتمند خالف کنسرت زبان عشق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین