کد خبر: 31800 A

خاص‌ترین ساختمان در کشور استرالیا / عکس‌ها

خاص‌ترین ساختمان در کشور استرالیا / عکس‌ها

ساختمان پیکسل صد در صد بدون کربن است و این ساختمان کربنی را که در طول سال تولید می‌شود، به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌کند.

ایران آرت: ساختمان پیکسل "Pixel Building" در کشور استرالیا قرار دارد. دومین شهر پر جمعیت استرالیا "ملبورن" نام دارد. ملبورن در جنوب شرقی استرالیا است. شهرت این شهر بیشتر به علت چشم‌اندازهای طبیعی جذاب و فرهنگ آن است. ملبورن شهری است که در آن نوآوری و تنوع تاریخی وجود دارد. معماری دوره ویکتوریا به واسطه‌ی بلوارهای پردرخت کاملا مشهود است.

پیش زمینه‌ی ذهنی و تاریخی نسبت به شهر ملبورن، باعث دقت و حساسیت بالا در طراحی می‌شود. ساختمان "پیکسل" با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و حساسیت‌ها در مرکز شهر احداث شده‌است.

2

به گزارش مجله دلتا، نیاز گسترده و روزافزون جامعه به ساختمان و مسکن کاملا مشهود است. استفاده از سیستم‌های ساختمانی پیشرفته و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت ساخت، سبک سازی، افزایش عمر مفید، کاهش اتلاف انرژی، مقاوم کردن ساختمان‌ها در برابر زلزله و … در عصر امروز امری لازم و ضروری است. مجله دلتا با ارائه این مطلب سعی دارد یک ساختمان پایدار و سازگار با محیط را معرفی کند و جامعه مهندسی کشور را به استفاده‌ی هرچه بیشتر از فناوری های نوین ساختمان تشویق کند.

3

استودیوی معماری "505" طراحی و اجرای ساختمان پیکسل را بر عهده داشته‌است. به اعتقاد تیم طراحی، ساختمان پیکسل، ساختمانی کوچک با انتظاراتی بزرگ است. استودیوی معماری "505" معتقدند که این پروژه، فرصتی ویژه برای خلق ساختمانی با استانداردهای بالا است.

کارفرماهای استرالیایی یک‌بار دیگر ثابت کردند که در مسیر توسعه جهان پایدار و خلق آثار غنی، قدم بر می‌دارند. این سازه مسیر را برای افزایش زیرساخت‌های پایدار در کل کشور استرالیا هموار کرده‌است. نمای این ساختمان مانند پیکسل‌های یک تصویر است.

با توجه به تصویر زیر، نمای پیکسلی شکل در نمای داخل بنا نیز به چشم می‌خورد. برخی از این قطعات به اندازه پیکسل‌های به‌کار رفته در نمای خارجی بنا است. یکی از ویژگی‌های این ساختمان، نمای رنگارنگ آن است.

4

ساختمان پیکسل صد در صد بدون کربن (خنثی کردن کربن) است و به عبارتی این ساختمان کربنی را که در طول سال تولید می شود، به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌کند که یکی از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود.

نمای رنگارنگ ساختمان پیکسل از قطعات رنگی مجهز به سلول‌های فتوولتاییک (یکی از انواع سیستم‌های تولید برق از انرژی خورشیدی است. در این روش با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی، به‎طور مستقیم از تابش نور خورشید، الکتریسیته  تولید می‌شود.) تشکیل شده‌است.

قطعات پیکسلی استفاده شده در نمای ساختمان، هویتی پرجنب و جوش دارد. این قطعات سطح هماهنگ و متناسبی را با محیط به‌وجود آورده‌است. کلیه اصول زیست محیطی در این ساختمان وجود دارد. در طراحی این ساختمان، رعایت تناسبات معماری و سازگاری با دیگر ساختمان‌های محله دیده می‎شود. تیم طراحی ساختمان پیکسل، امید دارد که آغازکننده‌ی فصل نوینی در معماری مدرن شهر ملبورن باشد.

معماری طراحی معماری مدرن ساختمان پیکسل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین