کد خبر: 31757 A

پولاد کیمیایی: "معکوس" با پول تمیز ساخته شد/ ما نجابت به خرج دادیم!

پولاد کیمیایی: "معکوس" با پول تمیز ساخته شد/ ما نجابت به خرج دادیم!

نشست خبری فیلم سینمایی "معکوس" به کارگردانی پولاد کیمیایی در کاخ رسانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

ایران آرت: کارگردان فیلم سینمایی "معکوس" در نشست خبری این فیلم در اعتراض به جا به جا شدن زمان اکران اثرش در اولین روز جشنواره گفت: چطور فیلمی که دیده و تکمیل نشده برای حضور در جشنواره انتخاب شد؟ بر چه اساسی فیلم‌ها را انتخاب کرده‌اید؟ این‌ کار بسیار توهین‌آمیز بود و بازیگران نتوانستند فیلمی را که در آن بازی کرده‌اند، ببینند.

به گزارش ایسنا، پولاد کیمیایی در ابتدای نشست با اشاره به این که دو سال بود که در جشنواره حضور نداشت، گفت که این فیلم دشواری‌های تکنیکی زیادی در زمان ساختش داشت و یک بار هم پروسه ساختش متوقف شد.

در این نشست سوالات متعددی از طرف حاضران درباره شباهت کار پولاد کیمیایی با سبک سینمایی مسعود کیمیای مطرح شد. کارگردان معکوس در این باره توضیح داد: من گرامر سینما را از پدرم یاد گرفتم اما قهرمان فیلم من با فیلم‌های پدرم متفاوت است. قهرمان کلاسیک در ذهن مخاطب همیشه محکم می‌ماند اما در اینجا ما قواعد را به هم می‌ریزیم و کسی پیروز میدان نمی‌شود.

او همچنین بیان کرد: تا کی می‌خواهید نسبت به ما گارد داشته باشید؟ فیلم اولم را ساختم و می‌خواهم از آن لذت ببرم اما اتفاق تلخی الان رخ داد و فیلممان در زمان خودش اکران نشد.

با توجه به این که به تازگی سرمایه‌گذار فیلم‌های سینمایی مورد سوال هستند، پولاد کیمیایی درباره سرمایه‌گذار این فیلم تصریح کرد: ما این فیلم را با پول تمیز و کار خودمان ساختیم و سفارشی نبوده. ما نیت پاک و درستی داریم و پول سالمی برای فیلم آورده شده است و آقای خوشنام تاجر و با چین در ارتباط اند.

نشست این فیلم نسبت به نشست فیلم قبلی که به رسول صدرعاملی اختصاص داشت و بلافاصله بعد از آن برگزار شد، خلوت‌تر بود. پولاد کیمیایی با اشاره به این شرایط بیان کرد: من علت این خلوتی را می‌دانم اما باید بگویم که فیلم من دو پلان ممیزی خورده است. به من گفتند پلان دست دادن با پلیس را حذف کن، در صورتی که با پلیس دست دادن اکنون در کشور حال انجام است و رانت ریشه دارد.

او در بخش دیگری از این نشست به جا به جا شدن زمان اکران فیلمش انتقاد کرد و گفت: چطور فیلمی که دیده نشده و تکمیل نشده برای حضور در جشنواره انتخاب شده؟ به من گفتند ۲۰ دی ماه باید فیلم را تحویل دهی. ما واقعاً مظلوم هستیم. ما می‌دانیم پول‌های ساخت این فیلم‌ها از کجا می‌آید. ما تا کنون نجابت به خرج داده‌ایم. اما این کار بسیار توهین‌آمیز بود. بازیگران هنوز این فیلم را ندیده‌اند. بر چه اساس فیلم‌ها را انتخاب کرده‌اید؟ بر چه اساس فیلم تختی دیده شده؟ چون آقای ملکان آن را ساخته است؟

در ادامه این نشست محمد خوشنام سرمایه‌گذار این پروژه به سابقه کار و دفترش در گوآنجو اشاره کرد و گفت که یک تاجر در چین است ۱۵ سال است که مقیم این کشور است.

او در توضیح این که چه شد سرمایه‌گذاری این فیلم را به عهده گرفت، بیان کرد: یک فرد چینی با من تماس گرفت و گفت سرمایه‌گذاری سینمایی می‌کنی و من گفتم نه. او گفت یک ایرانی به دنبال سرمایه‌گذار چینی است. من شما را می‌شناختم، گفتم شاید دلتان بخواهد در فیلم او سرمایه‌گذاری کنید. من خیلی جدی نگرفتم اما در نهایت به قرار ملاقاتی با آقای کیمیایی منجر شد و همان یک جلسه باعث شد که بخواهم این کار را انجام دهم.

شهرام حقیقت‌دوست از بازیگران این فیلم نیز با بیان این که هنوز خودش نتوانسته فیلم را ببیند از تغییر سانس اکران فیلم انتقاد کرد.

جشنواره فیلم فجر مسعود کیمیایی پولاد کیمیایی پردیس ملت معکوس فیلم معکوس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین