کد خبر: 31726 A

بازگشت "متری شش و نیم" به جشنواره فیلم فجر

بازگشت "متری شش و نیم" به جشنواره فیلم فجر

ایران آرت: روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر شایعات مطرح شده درباره عدم نمایش فیلم "متری شش و نیم" در جشنواره فجر را تکذیب کرد.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی از چهارشنبه 10 بهمن فعالیت خود را آغاز می‌کند که از روز گذشته اخباری مبنی بر مجوز نداشتن نمایش فیلم سینمایی "متری شش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی در برخی رسانه ها بازتاب داشت. 

براساس اعلام روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، شایعات مبنی بر مجوز نداشتن "متری شش و نیم" بی‌اساس است و این فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده و برای حضور در بخش سودای سیمرغ انتخاب شده است. 

ضمن آنکه این فیلم مجوز نمایش در جشنواره را هم از طرف شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

پیش تر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در پاسخ به شنیده‌هایی مبنی بر بروز مشکل از نهادهایی خارج از سینما برای فیلم «متری شش و نیم» سعید روستایی به رسانه ها گفته بود: "برای هر فیلمی آنچه در مسیر پروانه ساخت و نمایش قرار گرفته، مورد توجه و حمایت ما بوده و هست." 

گفتنی ست فیلم «متری شش و نیم» دومین ساخته کارگردان جوان و بسیار خوش آتیه "سعید روستایی" ست که گفته می شود اثری به مراتب تاثیرگذارتر از "ابد و یک روز" است؛ این فیلم اجتماعی با لحنی گزنده و منتقدانه درباره مواد مخدر است از این رو برخی رسانه ها نوشته بودند فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دچار مشکلات ممیزی جدی شده است. 

سید جمال ساداتیان، تهیه کننده فیلم «متری شیش و نیم» به تازگی اعلام کرد:" برخی نهادها و سازمان‌ها با محتوای فیلم مشکل دارند و مدعی شده‌اند و ما در حال تلاش و رایزنی برای حل مشکل نمایش فیلم هستیم و امیدوار هستم مشکل فیلم حل شود. شاید با حذف چند صحنه مشکل حل شود و شاید هم از رقابت در جشنواره باز بمانیم. اما من امیدوارم بدون ممیزی بتوانیم فیلم را برای علاقه‌مندان پرشماری که در انتظار تماشای فیلم هستند آماده کنیم."

یش از این فرهاد اصلانی، یکی از بازیگران این فیلم در مصاحبه‌ای برای نمایش نسخه کامل آن ابراز امیدواری کرده بود.

محمد صادق رنجکشان مجری طرح و سرمایه گذار این فیلم است، سید جمال ساداتیان تهیه کننده و پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی بازیگران اصلی متری شیش و نیم محسوب می شوند. 

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر از 10 تا 22 بهمن به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.

 

جشنواره فیلم فجر سعید روستایی متری شش و نیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین