کد خبر: 31585 A

دوست داشتن از نگاه زنانه / روایت مهناز حامدی از نمایشگاه "زن و سوزن" در گالری ویستا پلاس

دوست داشتن از نگاه زنانه / روایت مهناز حامدی از نمایشگاه "زن و سوزن" در گالری ویستا پلاس

مهناز حامدی گفت: مجموعه " زن و سوزن" به اهمیت این نکته مى‌پردازد که انسان‌ها باید خودشان را دوست داشته باشند.

ایران آرت: نمایشگاه عکس و دوخت مهناز حامدی با نام "زن و سوزن" در گالری ویستا پلاس برپا شد. این هنرمند عکاس و نقاش با اشاره به آثار این مجموعه گفت:  شکل‌گیرى این مجموعه بر مبناى علاقه‌ام به موضوع رابطه جسم و جان شکل گرفت و بیان‌کننده ارتباط دوست داشتن خود و رشد و بالندگى است. بطور کلی این مجموعه به اهمیت این نکته مى‌پردازد که انسان‌ها باید خودشان را دوست داشته باشند.                                       

حامدی در ادامه توضیح داد: در آثار این مجموعه بخش‌هایى از پرتره خودم را به همراه موتیف‌هاى گیاهى و پرنده‌هایى که با یکدیگر در ارتباط هستند و موضوع جان آدمى را تداعی می‌کنند بر روى پارچه خام دوختم.

این هنرمند با اشاره به این هنر زنانه و رویکرد آفرینشگری‌اش افزود:  با بهره‌گیرى از فیگورهاى زنان "بدون سر" که بر روى کار دوخته شده‌اند و بیان‌کننده حالت‌هایى زنانه هستند، اشاره به آن بخش از وجود زنان داشتم که مورد بى‌توجهى و بى‌علاقه‌گى خودشان قرار گرفته است. همین بخش‌هاى تضعیف شده و نادیده گرفته شده توسط خود زنان است که بخش‌هاى درونى و پرنده‌هاى وجودشان را در آثار محبوس کرده است.

نمایشگاه عکس و دوخت مهناز حامدی درگالری ویستا پلاس

مهناز حامدی در ادامه خاطرنشان کرد: با بهره‌گیرى از پرنده‌هایى که در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند به بیان این نکته پرداخته‌ام که دوست داشتن خود موجب برقرارى ارتباط سالم با دیگرى خواهد شد.

این هنرمند با اشاره به تکنیک آثارش گفت: در آثار زمینه دست‌دوزى‌هاى زنانه مانند دوخت و تکه‌دوزى با عکاسى ترکیب شده است. در این خودنگاره‌ها، چهره هیچ‌گاه کامل نیست و این غیاب با نقوش گیاهى و طرح پرندگان همراه با هاشورهاى دوخت و پیکره همراه شده است. پیکره‌هایى که این بار بى‌سر و در کنش هستند.

مهناز حامدی در پایان گفت: کشیدگى پارچه و رنگ‌هاى ملایم و خاکى این روایت زنانه و تکه تکه را به هم پیوند مى‌زند. روایتى که از تاریخ و اکنون، بدن و فقدان‌ها، دست ساخته‌اى عمیق و عاطفى برای اندیشیدن فراهم کرده است.

 

گالری ویستا پلاس مهناز حامدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین