کد خبر: 31572 A

حمله سوم بیل مار به طرفداران استن لی / بزرگ شوید!

حمله سوم بیل مار به طرفداران استن لی / بزرگ شوید!

مجری جنجالی شبکه اچ‌بی‌او برای سومین بار به هواداران استن لی و کتاب‌های کامیک تاخت.

ایران آرت: "بیل مار" هنوز طرفداران "استن لی" را درک نمی‌کند، دست کم تا وقتی که کتاب‌های کامیک را "ادبیات" تلقی کنند. دو ماه پس از حمله به هواداران لی به دنبال مرگ او در نوامبر گذشته، مار در آخرین اپیزود از شوی "بی‌درنگ با بیل مار" (Real Time with Bill Maher) شبکه‌ی HBO، بار دیگر به این مسئله اشاره کرد.

مار در بخش پایانی اپیزود گفت: "خطاب به تمامی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی از نوامبر گذشته به این سو پرسیدند، "بیل، در مورد استن لی نظرت چیست؟ – و خطاب به تمامی پاپاراتزی‌هایی که در رستوران‌ها فریاد می‌زنند، "بیل، قضیه‌ی استن لی چه شد؟" بسیار خوب… روز موعود شما فرا رسید." او اولین بار نوامبر گذشته با انتشار متنی در وبلاگ شخصی خود و سپس در شوی "لری کینگ" در این باره صحبت کرده بود. او در مورد اعتراضات هواداران لی گفت: "من از مرگ "استن لی" خوشحال نیستم. از زنده بودن شما ناراحتم."

به گزارش سی نما، مار معتقد است که "بالیدن به دنیای مارول مانند این است که افتخار کنی مادرت هنوز دستکش‌هایت را به آستین پیراهنت وصل می‌کند. شما می‌توانید، اگر بخواهید، دقیقاً همان چیزهایی را دوست داشته باشید که وقتی ده ساله بودید دوست می‌داشتید. اما اگر هنوز همان چیزها را دوست دارید، بدانید که باید بزرگ شوید. نکته‌ی اصلی مطلبی که در وبلاگم منتشر کردم همین بود."

او سپس به ریزش ۴۰ هزار نفری دنبال کنندگانش در توئیتر اشاره می‌کند و می‌گوید: "اشکالی ندارد، بروید صفحه‌ی "یوگی بیر" را دنبال کنید." مار با نقل قول از "کوین اسمیت" کارگردان دوستدار کتاب‌های مصور و نمایش تصویر او با لباس‌های بچه‌گانه که گفته‌های مار را "زیاده‌روی" توصیف کرده بود می‌گوید: "زیاده‌روی من در مورد استن لی نبود، در مورد آدم‌های بالغی بود که هنوز مثل بچه‌ها لباس می‌پوشند."

"بیل مار" در ادامه به نامه‌ی سرگشاده‌ی "پو! اینترتینمنت" و همکاران "استن لی" اشاره می‌کند و می‌گوید: "در آن نامه نوشته بودند که "مفتخریم به استحضار برسانیم که شما این حق را دارید هر آنچه می‌خواهید در مورد بچه‌گانه و سطحی بودن کتاب‌های کامیک بگویید. [اما بدانید] بسیاری از مردم همین حرف‌ها را راجع به دیکنز، استاینبک، ملویل و حتی شکسپیر می‌زدند." اینطور نیست! هیچکس تا به حال "موبی دیک" و "شاه لیر" را اثری سطحی توصیف نکرده. شما اگر حتی یک کتاب بدون تصویر در عمرتان خوانده بودید چنین حرفی نمی‌زدید!"

مار ادامه می‌دهد: "خواهش می‌کنم تظاهر نکنید که نویسندگی کتاب‌های کامیک فوق‌العاده است. داستان تمام فیلم‌های ابرقهرمانی شبیه هم است – یک نفر که هیچ قدرتی ندارد قدرتی به دست می‌آورد، بعد باید روش به کارگیری آن را بیاموزد، و سپس برود و یک چیز نورانی پیدا کند. "لیگ عدالت"، "مرد آهنی"، "مرد عنکبوتی"، "کاپیتان آمریکا" همگی به دنبال یک شیء درخشانند."

مار در پایان خطاب به کامیک خوانانی که گفته بودند کتاب‌های مصور به آنان عدالت اجتماعی و مبارزه با نژادپرستی را آموخته می‌گوید: "[همین مسائل را در کتاب‌های] "جیمز بالدوین"، "تونی موریسون"، "مایکل اریک دایسون" بخوانید." و از انجیل نقل قول می‌کند: "از رفتارهای بچه‌گانه دست بکشید." و اضافه می‌کند: "مثل خوابیدن روی تخت‌خواب‌های کامیک‌بوکی. اگر یک آدم بالغ هستید و هنوز با عروسک‌های ابرقهرمانی بازی می‌کنید – معذرت می‌خواهم منظورم فیگورهای کلکسیونی است – پس چرا با سه چرخه به سر کار نمی‌روید؟"

استن لی بیل مار کامیک کتابهای کامیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین