کد خبر: 31189 A

۲۰ آهنگ برتر سال ۲۰۱۸ / از "عشق جعلی" تا "رویاهای باربی"

۲۰ آهنگ برتر سال ۲۰۱۸ / از "عشق جعلی" تا "رویاهای باربی"

در سال ۲۰۱۸ موسیقی‌های غربی جذابی منتشر شد که به راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت.

ایران آرت: دنیای موسیقی به اندازه‌ای پویا و جذاب است که هر سال نسبت به سال گذشته ترانه‌های نوآورانه‌تری را شاهد هستیم. این ترانه‌ها که با روح و روان هواداران بازی می‌کنند ده‌‌ها بار در اجراهای زنده خوانده می‌شوند و به‌سرعت جای خود را در گوشی هوشمند اهالی اهل موسیقی پیدا می‌کنند تا در هر زمان و هر لحظه با گوش فرا دادن به ترانه‌های مورد علاقه خود روحیه بگیرند.

به گزارش برترین ها، در این بین طرفداران آهنگ‌های جدید که روزی نیست وب‌سایت‌های ترانه را با هدف پیدا کردن جدیدترین ترانه‌ها زیر و رو نکنند به خوبی می‌دانند که در سال ۲۰۱۸ موسیقی‌های غربی جذابی را شاهد بودیم که به راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. به این ترتیب اگر از آن دسته افرادی هستید که نبض ترانه‌ها‌ی غربی را در دست دارند به احتمال زیاد برترین ترانه‌های سال ۲۰۱۸ را می شناسید، با این حساب قصد داریم برای شما و سایر طرفدارانی که آشنایی کاملی از بهترین آهنگ‌های ۲۰۱۸ ندارند نگاهی به برترین آهنگ‌های سال ۲۰۱۸ میلادی داشته باشیم.

ترانه آفریقا از گروه weezer

1

گروه ویزر را با سبک خاص ترانه‌هایش می‌شناسیم، این گروه تمایل زیادی به خواندن ترانه‌هایی با خمیرمایه طنز دارند که اندیشه‌هایی منتقدانه در آن‌ نهان شده است. گروه ویزر از آن دسته گروه‌هایی بود که از همان ابتدای حضور خود به‌عنوان یک گروه باسواد و اهل کتاب شناخته شدند که حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.

اهمیت گروه ویزر به درس و تحصیل به اندازه‌ای بود که برای سه سال کار هنری را کنار گذاشته‌اند اعضای آن پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه دوباره با دست پر روی صحنه موسیقی بازگشتند. آهنگ آفریقا از گروه ویزر، ترانه‌ای است که در کنار موسیقی زیبا، متن بسیار جذابی دارد و اقتباس بسیار هنرمندانه‌ای از ترانه‌های قدیمی و کلاسیک است. در نتیجه اگر این موسیقی را شنیده‌اید حتماً به‌خوبی می‌دانید که باز شنیدن آن لذت خاصی دارد، اگر هم ترانه آفریقا از ویزر به گوش شما نخورده است مطمئن باشید یکی از بهترین آهنگ‌های ۲۰۱۸ را از دست داده‌اید.

ترانه چهار از پنج از گروه آرکتیک مانکیز

2

طرفداران موسیقی انگلستان گروه آکتیک مانکیز را سالیان سال است که به‌خوبی می‌شناسند. این گروه که ترانه‌های آن از سال ۲۰۰۲ به این طرف در گوش هوادران زمزمه می‌شود تاکنون سه هفت جایزه بریت، که معتبرترین جایزه جامعه موسیقی انگلستان است را از آن خود کرده و به‌عنوان یکی از اولین گروه‌هایی شناخته می‌شود که به لطف اینترنت به محبوبیت چشمگیر دست پیدا کرد.

آهنگ چهار از پنج از گروه آرکتیک مانکیز تنها یکی از ترانه‌های محبوب جدیدترین آلبوم این گروه است و در کنار ترانه زیبا و مفهومی که دارد از یک موزیک ‌ویدئوی بسیار جذاب نیز بهره می‌برد و پیشنهاد می‌کنیم ترانه چهار از پنج را حتماً در کنار موزیک ویدئوی آن تماشا کنید.

ترانه به من عشق خواهی ورزید از تیانا تایلور

3

تیانا تایلور ۲۸ ساله در سال ۲۰۱۸ استعداد خودش را ثابت کرد و ترانه به من عشق خواهی ورزید (gonna love me)، با سبک هیپ‌هاپ و جذاب‌اش یک بار دیگر نام تیانا را بر سر زبان‌ اهالی موسیقی انداخت.

این ترانه از رابطه‌ای حساس و آسیب‌پذیر سخن می‌گوید و صدای لرزان تیانا تایلور جذابیت خاصی به آن داده تا حتماً این آهنگ را به فهرست بهترین ترانه ۲۰۱۸ خود اضافه کنید.

ترانه شاد غمگین از گروه the beths

4

این ترانه یکی دیگر از شاهکارهای گروه نیوزیلندی the beths است که حکایتی از عشق‌‌های دوران شباب را روایت می‌کند. ترانه شاد غمگین (happy unhappy)، کاملاً مشخص است که ساخته و پرداخته یک گروه جوان و خوش‌آتیه است و از سر روی این ترانه انرژی‌های مثبت می‌بارد.

به این ترتیب امیدواریم در آینده‌ هم ترانه‌های شاد بیشتری از این گروه نیوزیلندی شاهد باشیم.

ترانه پوک‌ ایت‌ اَوت کاری مشترک از پلی‌بوی کارتی و نیکی میناژ

5

اگر از علاقه‌مندان سبک رپ باشید حتماً به خوبی مید‌انید که چند سالی است در این سبک شاهد موسیقی‌ جنجالی و انقلابی نیستیم و این سبک جذابیت گذشته را ندارد. با این حساب به‌عنوان یکی از رپ‌های سال ۲۰۱۸ چاره‌ای نیست به‌غیر از اینکه ترانه پوک این اَوت (poke it out)، را به‌عنوان کاری مشترک از پلی‌بوی کارتی و نیکی میناژ غنیمت بشمریم.

این ترانه همانند دیگر موسیقی‌های رپی که در سال ۲۰۱۸ شاهد آن‌ها بوده‌ایم ریتمی تند دارد که گاهی اوقات با ته‌صدایی از نیکی میناژ ریتم آن‌ آهسته‌تر می‌شود و در مجموع یکی از موسیقی‌های باارزش رپ در سال ۲۰۱۸ شناخته می‌شود.

ترانه نفس بد از ویلی نلسون

6

علاقه‌مندان ریش‌سفید موسیقی غربی به‌خوبی ویلی نلسون را می‌شناسند، این خواننده و گیتاریست کهنه‌‌کار که اکنون ۸۵ سال دارد هنوز هم همانند دوران جوانی خوش‌صداست و ترانه‌های خوبی منتشر می‌کند.

ویلی نلسون از سال ۱۹۵۶ تاکنون می‌خواند و حتی در سن و سال کهنسالی نیز هنوز همان ذوق و استعداد جوانی‌اش را حفظ کرده و همیشه در ترانه‌هایش شاهد شوخ‌طبعی و بامزگی‌های خاص ویلی نلسون هستیم.

آهنگ نفس بد (bad breath) دقیقاً همان چیزی است که از ویلی نلسون انتظار می‌رود و برای این کهنه‌کار دنیای موسیقی طول عمر آرزو می‌کنیم.

ترانه دزدانی شبیه به ما از گروه آیس ایج

7

جوان‌های دانمارکی بااستعداد گروه آیس‌ ایج که سبک آهنگ‌های آن‌ها به ریشه‌های راک ترانه‌های آمریکایی باز می‌گردد از سال ۲۰۰۸ این گروه را تشکیل دادند و جالب است بدانید در آن سال میانگین سنی اعضای آیس ایج چیزی حدود ۱۷ سال بود.

ترانه دزدانی شبیه به ما که جذابیت آن چیزی کمتر از بهترین موسیقی‌های راک ۲۰۱۸ در آمریکا ندارد یکی از ترانه‌های آلبوم beyounless است و در کنار این ترانه پیشنهاد می‌کنیم اگر به گروه آیس ایج علاقه دارید حتماً به ترانه catch it نیز گوش فرا دهید.

ترانه رؤیاهای باربی از نیکی میناژ

8

بازخوانی ترانه‌های قدیمی که در دوران خود موفقیت‌های زیادی داشته‌اند و به‌رغم گذشت چندین دهه هنوز هم هواداران این ترانه‌ها را زمزمه می‌کنند یکی از روش‌هایی است که خواننده‌های جدید با خواندن ترانه‌های قدیمی،‌این آهنگ‌ها را دوباره در ذهن هواداران زنده می‌کنند.

نیکی میناژ نیز که به خوبی با این روش آشناست در سال ۲۰۱۸ آهنگ رؤیاهای باربی را از ترانه‌ مربوط به notorious b.i.g با نام just playing dreams بازخوانی کرد. آهنگ جدیدی که در سال ۲۰۱۸ توسط میناژ خوانده شد نسبت به نسخه ۱۹۹۴ همین ترانه تفاوت‌های زیادی داشت و انصافاً باید گفت نسخه جدید این آهنگ بیشتر به دل می‌نشیند و به همین دلیل هم هست که ترانه رؤیاهای باربی نیکی میناژ به فهرست بهترین آهنگ‌های سال ۲۰۱۸ راه پیدا کرده است.

ترانه ۱۹۵۰ از کینگ پرینسس

9

میکائلا استراوس که با نام هنری کینگ پرینسس در دنیای موسیقی فعالیت می‌کند یکی از تازه‌کارهای این عرصه است و انصافاً باید گفت به‌رغم اینکه تنها یک آلبوم در کارنامه خود دارد توانسته محبوبیت زیادی کسب کند.

ترانه ۱۹۵۰ نیز تأثیر زیادی در این محبوبیت دارد و در این آهنگ کینگ پرینسس، ترانه‌ای بسیار احساسی و پر شور و شوق را از رفاقت و دوستی‌های جوانی با زیبایی تمام اجرا می‌کند. موزیک ویدئوی ترانه ۱۹۵۰ نیز یک موزیک ویدئوی بسیار ساده و معمولی است و شاید همین سادگی باشد که این اثر را به یکی از بهترین ترانه‌های کینگ پرینسس تبدیل کرده است.

ترانه حیوان از تروی سیوان

10

تروی سیوان یکی از آن دسته خواننده‌های جوانی است که محبوبیت خود را مدیون یوتیوب است، این خواننده خوش‌صدا و آینده‌دار در سال ۲۰۱۸ یکی از متفاوت‌ترین ترانه‌های خود را با نام حیوان منتشر کرد. این ترانه نه تنها در میان کارهای تروی سیوان متفاوت به‌نظر می‌رسد بلکه حتی در میان سایر آثار مطرح ۲۰۱۸ نیز آهنگی متفاوت و جالب شناخته می‌شود.

این جوان ۲۳ ساله اهل استرالیا صدایی رسا و گیرا دارد و متن ترانه حیوان به همراه موسیقی و صدای تری سیوان باعث شده تا این آهنگ در دل هواداران نسبت به سایر ترانه‌های سیوان محبوب‌تر شود و به عنوان یکی از بهترین آهنگ‌های ۲۰۱۸ آن را معرفی کنیم.

یلا بیزی و لیل بیبی در ریمیکس آهنگ آپ وان (up one)

11

اگر اخبار خواننده‌‌های رپر آمریکایی را دنبال کرده باشید حتماً به خوبی می‌دانید که یلا بیزی یکی از پر حاشیه‌ترین خواننده‌های رپ آمریکا در سال ۲۰۱۸ بود. چندی پیش یلا بیزی که در خودرویی مشغول رانندگی بود از جانب افراد ناشناس مورد اصابت ۱۲ گلوله قرار گرفت اما عمر او به دنیا بود و زنده ماند.

یلا بیزی در زمینه هنری نیز در سال ۲۰۱۸ سر و صدای زیادی به‌پا کرد و ترانه آپ وان او با همکاری لیل بیبی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های ۲۰۱۸ در میان جوان‌ها شناخته می‌شود.

ترانه این آمریکاست از چایلدیش گامبینو

12

دونالد گلاور را در دنیای سینما با فیلم‌هایی مانند الکساندر و روز وحشتناک و مریخی می‌شناسیم اما گلاور در دنیای موسیقی حضور فعال‌تری دارد و این هنرمند در صحنه‌‌های موسیقی با نام هنری چایلدیش گامبینو شناخته می‌شود.

چایلدیش گامبینو در سال ۲۰۱۸ با توجه به افزایش فشارها به سیاه‌پوستان آهنگ اعتراضی با نام این آمریکاست را منتشر کرد. در این ترانه گامبینو به وضع زندگی سیاه‌پوستان آمریکایی اعتراض می‌کند و سبک جذاب این آهنگ به همراه صدای زیبا و ترانه مفهومی که از چایلدیش گامبینو در این آمریکاست شاهد هستیم باعث شد تا این ترانه به فهرست بهترین آهنگ‌های سال ۲۰۱۸ راه یابد.

ترانه عشق جعلی از گروه بی‌.‌تی‌.‌اس

13

گروه بی‌.‌تی‌.‌اس که با نام‌های پسران ضد گلوله و بنگتن بویز نیز شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۸ غوغا به پا کرد و به راحتی توانست مرزهای خاک کشور خود را پشت‌سر بگذارد و به شهرتی جهانی دست پیدا کند. آهنگ عشق جعلی پس از ترانه معروف psy به‌عنوان معروف‌ترین ترانه کره‌ای در سایر کشورها شناخته می‌شود و جوان‌های گروه بی.‌تی‌.اس به لطف ترانه عشق جعلی و سایر کارهایی که در چند سال اخیر منتشر کرده‌اند از رئیس‌جمهور کره‌جنوبی تقدیر نامه دریافت نموده‌اند.

این آهنگ در آمریکا نیز به سرعت توانست در مقام دهم در فهرست ۱۰۰ ترانه برتر این کشور دست پیدا کند و پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به ترانه‌های کره‌ای علاقه ندارید باز هم به ترانه عشق جعلی از گروه بی.‌تی‌.‌اس گوش فرا دهید، به شما قول می‌دهیم از این ترانه خوشتان بیاید.

ترانه بِوِرلی از گروه لائو کات کانی (low cut connie)

14

گروه لائو کات کانی در این ترانه به ریشه‌های خالص راک باز میگردد و آدام وینِر (adam weiner) ترانه بورلی را با لحنی جذاب و ریتمی مخاطب‌پسند شروع می‌کند.

ترانه‌های گروه لائو کات کانی ریتم خاصی دارد و همین ریتم و آهنگ باعث شده تا این ترانه‌ها مخاطبین خاص داشته باشند. جالب است بدانید گروه لائو کات کانی یکی از گروه‌های موسیقی است که براک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علاقه زیادی به این گروه دارد و مدتی پیش اوباما با انتشار فهرستی مدعی شد ترانه‌های این گروه را در اوقات فراغت گوش می‌دهد.

ترانه مهم‌ نیست از کریستین اند د کویینز

15

کریستین اند د کویینز اهل فرانسه است و حدود ۱۰ سالی می‌شود که در زمینه موسیقی فعالیت هنری دارد. آلبوم‌های این خواننده خوش‌صدا و موفق در اروپا خوب می‌فروشد و در آمریکا نیز طرفداران زیادی دارد. بیشتر ترانه‌های کریسین اند د کویینز به‌صورت چند زبانه اجرا می‌شود و ترانه مهم‌ نیست (doesn’t matter) نیز با ریتم دوزبانه و جذاب خود توانسته در دل مخاطبان جا باز کند.

این ترانه موزیک ویدئوی جالبی هم دارد که اگر از آهنگ آن خوشتان آمد پیشنهاد می‌کنیم موزیک ویدئوی آن را ه م به تماشا بنشینید.

ترانه pienso en tu mirá (cap. 3: celos) از روزالیا

16

روزالیا که بیشتر ترانه‌هایش را به زبان اسپانیایی می‌خواند و انصافاً هم در این کار تخصص خوبی دارد این بار با ترانه pienso en tu mirá، راز تازه‌ای از هنرش را با هواداران در میان گذاشت و به آن‌ها ثابت کرد که ترانه‌هایش برای علاقه‌مندان سایر زبان‌ها نیز جذاب و دلفریب است.

روزالیا در این ترانه که انصافاً یکی از بهترین کارهای او در سال ۲۰۱۸ است از عشق و حسادت می‌گوید و لحن صدای خش‌دار او در این ترانه عشق نهان روزالیا را برملا می‌کند.

ترانه چقدر ساده از هاپ الانگ

17

هاپ الانگ (hop along) با این ترانه دقیقاً همان چیزی است که جوان‌های امروزی به دنبال آن هستند و به همین دلیل نیز این ترانه به سرعت در میان فهرست برترین موسیقی‌های ۲۰۱۸ قرار گرفت.

این ترانه لحنی احساسی دارد و شاهد هم‌آوایی خوبی میان سازها و صدای خواننده در این آهنگ هستیم.

ترانه ever again از روبین

18

سال ۲۰۱۸ از آن سال‌هایی بود که خواننده‌های غیر آمریکایی توانستند با موسیقی‌های ناب و آهنگ‌های جذاب نفوذ بیشتری به جدول ترانه‌‌های پرفروش آمریکا داشته باشند. یکی از این خواننده را می‌توان روبین نام برد.

روبین که یک خواننده و ترانه‌سرای سوئدی است و در سبک پاپ می‌خواند از سال ۱۹۹۰ تاکنون در دنیای موسیقی حضور دارد و ترانه ever again او مورد توجه هواداران وی در سراسر دنیا قرار گرفت. با این حساب اگر در پایان سال ۲۰۱۸ به دنبال یک ترانه خاص و جدید می‌گردید بدون شک ترانه ever again شما را راضی خواهد کرد.

ترانه کنجکاو از هیلی کییوکو (hayley kiyoko)

19

هیلی چیزی حدود ۱۰ سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کند و آلبوم‌های اخیر او نشان می‌دهد که از یک خواننده نوجوان کم‌تجربه به یک خواننده جوان و باتجربه تبدیل شده است. پختگی و استعداد هیلی کییکو را می‌توانید در ترانه جدید او با نام کنجکاو تشخیص دهید.

این ترانه از یک مثلث عشقی حکایت دارد و سبک شاد و جوان پسندانه آن باعث شده تا هواداران ارتباط خوبی با این آهنگ برقرار کنند.

ترانه drip too hard از لیل بیبی و گونا

20

لیل بیبی از آن رپرهای خوش‌آتیه است که به‌رغم سن و سال کم، آهنگ‌های وی به رتبه‌های خوبی در بیلبورد پرفروش‌ترین موسیقی‌های آمریکا دست پیدا کرده‌اند.

لیل بیبی در ترانه drip to hard با گونا همکاری خوبی دارد و ریتم این آهنگ دقیقاً همان چیزی است که جوان‌های امروزی به دنبال آن هستند. این ترانه ممکن است موزیک ویدئوی کلیشه‌ای و نه‌چندان جذابی داشته باشد اما بدون شک آهنگ آن ارزش گوش کردن را دارد.

موسیقی پاپ نیکی میناژ هیپ هاپ موسیقی آراندبی چایلدیش گمبینو بی تی اس ویلی نلسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین