کد خبر: 31119 A

نقاشی ۱۰۰ میلیون دلاری به سرقت رفت

نقاشی ۱۰۰ میلیون دلاری به سرقت رفت

پس از آنکه یک کشیش بلژیکی یک نقاشی متعلق به رنسانس را به هنرمند معروف «‌میکل‌آنژ»‌ نسبت داد، در مدت زمان کوتاهی این نقاشی ربوده شد

ایران آرت: یک کشیش بلژیکی اعلام کرده یک نقاشی متعلق به قرن شانزدهم هفته پیش از کلیسای او دزیده شده است. «‌ژان وان رمداک»‌ اعلام کرد، دو زن در کلیسای «‌سنت لاجرز»‌ در شهر زِل بلژیک یازدهم ژانویه متوجه باز بودن در خارجی و نبودن نقاشی شدند.

به گزارش ایسنا، این کشیش با اشاره به اینکه حدس و گمان خود درباره نقاش این اثر هنری را با حدود ۲۰ نفر در میان گذاشته و به تعدادی موزه برای همکاری مراجعه کرده است،‌ بیان کرد: «‌قرار بود منتظر کارشناسان باشم و اگر آنها می‌گفتند این نقاشی اثر «‌میکل‌آنژ»‌ است حتما امنیت ساختمان را بیشتر می‌کردم.»‌

این تابلوی نقاشی در حالی به سرقت رفته که قرار بود به‌زودی برای تایید صحت نقاش آن، تحت بررسی «ماریا فورسلینو» ـ کارشناس آثار «‌میکل‌آنژ» ‌ـ قرار بگیرد. این نقاشی با نام «خانواده مقدس»، حضرت مریم(س)،‌ ژوزف و مسیح(ع) را به تصویر می‌کشد. این اثر ۱۶ سال پیش توسط ایتن کورمن، سناتور سابق بلژیکی به کلیسا اهدا شده بود.

رامداک معتقد است این نقاشی اثر «‌میکل‌ آنژ»‌ نقاش و مجسمه‌ساز فلورانسی قرن ۱۵ام و ۱۶ام و خالق شاهکارهایی همچون «‌آفرینش انسان» ‌و تندیس «داوود»‌ است. به گفته او این نقاشی بیش از ۱۴۴ میلیون دلار ارزش دارد.

مسوولان کلیسا معتقدند این اتفاق یک سرقت برنامه‌ریزی شده بوده است و به هیچ یک از دیگر متعلقات این کلیسا آسیبی نرسیده است.

نقاشی گمشده کلیسا شهر «‌زل »‌ شاید تنها اثر هنری فراموش شده میکلانژ نباشد که در سال‌های اخیر توجه‌ها را به خود جلب کرده است؛ چرا که در سال ۲۰۱۰ یک مرد اهل نیویورک ادعا کرد یک نقاشی موروثی که پشت مبل خانه‌شان رها شده بود، در حقیقت نقاشی ناتمام حضرت مریم (س) و مسیح (ع) است. این نقاشی ۳۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد.

نقاشی میکل آنژ نقاش اثر هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین