کد خبر: 30796 A

استعفا بخاطر آثار هنرمند اسرائیلی در تهران

استعفا بخاطر آثار هنرمند اسرائیلی در تهران

در پی حواشی به وجود آمده برای نمایشگاه «به رنگ حیات» سرپرست باغ‌موزه قصر از سمت خود استعفا کرد.

ایران آرت: نمایشگاه پوستر  "به رنگ حیات" چندی پیش در باغ موزه قصر افتتاح شد و در این نمایشگاه که پوسترهایی از طراحان ایرانی و خارجی با موضوع آب به نمایش درآمده  یک اثر از شبه هنرمندان صهیونیستی به نام «یوسی لمل» به نمایش درآمد که در چند روز گذشته حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

بر همین اساس روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امروز درباره وقایع رخ داده پیرامون نمایشگاه بین‌المللی «به رنگ حیات» در باغ موزه قصر، نکاتی را بدین شرح متذکر شده است:

۱- همانطور که پیش‌تر در توضیح صادره از سوی روابط عمومی باغ موزه قصر اعلام شد، این نمایشگاه با موضوع «آب»، توسط یک برگزارکننده نمایشگاه هنری خارج از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرا گردیده است و بعد از بررسی آثار ارسال شده به این نمایشگاه، و پیش از بازگشایی رسمی، باغ‌موزه قصر از هویت جعلی صاحب یکی از آثار مطلع گردیده و لذا اثر یاد شده قبل از نصب در نمایشگاه، حذف و بر پایبندی این باغ‌موزه بر اصول بنیادین نظام جمهوری اسلامی مبنی بر دفاع از حقوق حقه مردم فلسطین و نفی موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی، تأکید شد.

۲- موضوع توسط کمیته انضباطی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیگیری و مدیر باغ موزه قصر ضمن عذرخواهی از بی‌دقتی صورت گرفته، از مسئولیت خود استعفا نمود که این استعفا، مورد پذیرش کمیته انضباطی سازمان قرار گرفت.

محسن سلیمانی، ماه گذشته از سوی سعید اوحدی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) به عنوان سرپرست باغ موزه قصر منصوب شده بود. وی از دی‌ماه ۱۳۹۴ از سوی محمود صلاحی (رییس وقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری) به عنوان مدیرفرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگسرای ارسباران منصوب شده بود.

 

باغ موزه قصر محسن سلیمانی نمایشگاه به رنگ حیات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین