کد خبر: 30768 A

پشت پرده دستگیری سلطان کاغذ از زبان وزیر ارشاد

پشت پرده دستگیری سلطان کاغذ از زبان وزیر ارشاد

سید عباس صالحی وزیر ارشاد چگونگی دستگیری سلطان کاغذ را تشریح کرد.

ایران آرت:  سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چگونگی دستگیری سلطان کاغذ گفت: اواخر شهریورماه سال جاری کارگروه کاغذ با حضور اعضای صنف و دستگاه‌های مختلف دولتی و همچنین دبیرخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: شش ماه نخست فعالیت این کارگروه به تنظیم ثبت سفارش و تخصیص ارز اختصاص داشت در این جریان احساس می‌شد پاره‌ای از اتفاقات که شاید تدبیر وافی برای آن‌ها پیش‌بینی نشده بود، رخ داده است.

صالحی به ایبنا توضیح داد: از همان زمان مجموعه دستگاه‌های دولتی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لیست افرادی را که توانسته بودند ارز دریافت کنند را در اختیار داشت. بنابراین این اسامی با هدف بررسی چگونگی هزینه ارز‌های تخصیص‌یافته به مأموران قضایی و امنیتی منتقل شد.

وی افزود: باتوجه به این همکاری بین مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه دستگاه‌های امنیتی و قضایی، مسیرهایی طی شد و نتایجی به دست آمد که پرونده اخیر دستگیری سلطان کاغذ، یکی از آن‌ها است.

صالحی بیان کرد: بی‌تردید در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی جدی در این زمینه وجود دارد و مسائل مانند دیگر حوزه‌های قضایی و امنیتی پیگیری می‌‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه ملی و تخصیص ارز دولتی برای اقلام وارداتی استراتژیک خاطرنشان کرد: زمانی که ارز برای خرید کالاهای اساسی تخصیص داده می‌شود، به مثابه این است که سرمایه ملی در اختیار قرار گرفته است. بنابراین باید بر عملکرد واردکنندگان کالا نظارت موکدتری جریان داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طی سه‌ماهه گذشته اقدامات لحظه‌‌به‌لحظه در یک فضای شفاف و سامانه مربوط به کاغذ دنبال شده است و همچنین فهرست افرادی که از وزارت سمت و بانک مرکزی تأییدیه گرفته‌اند مشخص است.

وی افزود: علاوه بر این میزان واردات و توزیع کاغذ در سامانه ثبت شده است و در مقایسه با 6 ماه گذشته نیز حرکت‌های نظارتی از این قبیل افزایش یافته.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره  وجود پرونده‌های دیگر در زمینه اختلال در بازار کاغذ بیان کرد: مسیر بررسی باز است و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

بانک مرکزی فرهنگ و ارشاد اسلامی واردات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین